Hej, jag rättar dig eftersom du har fel då
Hehe kanske missuppfattade och vi säger samma sak MEN försöker förtydliga:
T korsning. Du ska svänga höger.
I din mötande trafik ska en bil svänga sitt vänster.
Ni ska alltså båda in på samma gata och det kan precis som du säger så klart mycket väl vara en fil så att båda inte kan köra samtidigt.
Du ska köra först. Det är mötande bilen som inkräktar på ditt körfält.
Idag var det en efterbliven brud som i den här situationen var den mötande bilen.
Hon försöker racea sig in framför mig och tutar (!)
på mig när jag som till skillnad från henne körde väldigt lugnt inte stannar och släpper förbi henne. Hon verkade tro att hon hade företräde och var väldigt aggressiv på alla sätt.
Det roliga var att hon uppenbarligen hade noll koll på nåt annat än precis dit hon var på väg för att från mitt vänster kommer en polisbil och ska in på samma fil som oss.
Detta var på Södermalm i Stockholm korsningen Wollmar Yxkullsgatan precis där polishuset ligger.
Hur som helst - direkt efter hon tutat på mig och glott på mig som om jag var dum i huvet’ medan jag bara skrattar och skakar på huvudet
slår polisbilen på blåljusen och stoppar henne.
Hennes min när jag garvade åt henne när hon blev stoppad var prislös. Det är anledningen till varför jag hittade mig till den här tråden idag.
En annan off topic men rolig liknande anekdot var när jag och mitt ex var i en 2 filig korsning i en risig 87 hästars seat alhambra familjebuss, bredvid en bmw som stod och vrumm vrummm!:ade bredvid. Båda längst fram i korsningen som ligger i svängen där drottningholsvägen blir st eriksgatan.
Jag som tyckte han var otroligt töntig tittade på honom, brummade med min skrothög, nickade till som typ ”race?”.
Han med sportig bil nickade vant som om det var hans 1000e gång han var i den situationen.
När det blir grönt maxar han iväg medan jag segar mer än vanligt och körde som Agda 87 år.
Tänkte bara det skulle vara kul att han trodde jag var seriös med den bilen också och rejsade sig själv. Men julen kom tidigt... när jag kommer runt hörnet vilket förstås tog längre tid för mig hade han redan blivit stoppad av en snut som stod runt hörnet
den här korsningen ligger bredvid Stockholms största polisgarage.
Ögonkontakten med honom när han stod parkerad framför polisbilen var underbar.
God jul!