Start > Körkortsforum > Dubbellektioner eller enskilda…

Dubbellektioner eller enskilda?

Gäst 2018-04-13 00:47 ! Citera #
Gäst 2018-04-12
Gör det som känns bäst för DIG personligen, inte vad andra tycker på ett internetforum..
Och självklart vill din körlärare sälja dubbellektioner eftersom dom då får in mer pengar :)
Kan tänka mej att en del körskolor är fula fiskar som försöker mjölka pengar av elever men vill säga att det finns bra också!
ALLA är inte så. Finns seriösa.
Jag tog nyligen körkort via en fantastisk trafikskola och dom tyckte jag tog överdrivet många lektioner på slutet.
Ägaren av körskolan som även var min körlärare försökte övertala mej att boka av några lektioner sista veckan innan uppkörningen för att hon tyckte jag överdrev med bokningar och var rädd att det skulle bli för mycket att mäkta med för mej, att jag var mer redo än jag trodde och bara nervositet som spökade som gjorde att jag tog alla lektioner in i det sista.
Vilket det var också.
Klarade båda proven på första försöket veckan efter.

Dom hjälpte mej att göra körkortsutbildningen så kostnadseffektiv som möjligt.
Så visst finns det bra skolor som faktiskt vill att man lyckas utan att behöva lura elever.
Körskolor lever ju delvis på rykte så jag förstår inte dom som mjölkar.. nuvarande elever söker sej vidare och dåliga omdömen får nya att fly.
Kontraproduktivt.
Gäst 2018-04-13 13:36 ! Citera #
Gäst 2018-04-12
Gör det som känns bäst för DIG personligen, inte vad andra tycker på ett internetforum..
Och självklart vill din körlärare sälja dubbellektioner eftersom dom då får in mer pengar :)
Skulle faktiskt tro att de flesta seriösa trafikskolor (alltså de som är med i STR) inte mjölkar elever på pengar. Har själv inte upplevt det och har inte heller hört någon annan som upplevt det. Dessutom tjänar inte läraren direkt något på om skolan får in några hundralappar mer. Trafikskolan lägger troligtvis inte pengarna direkt på lärarna då de faktiskt har fast månadslön. Så jag tror mer det handlar om rekommendationer om vad de tycker är bäst av erfarenhet.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest