Start > Körkortsforum > Antal frågor på provet?

Antal frågor på provet?

ali 2020-01-14 10:02 ! Citera #
Varför finns de fem frågorna fast de inte räknas?
Guillaume 2020-03-19 04:29 ! Citera #
är det samma teori frugor som kommer på provet?
Björn He 2020-03-19 22:42 ! Citera #
Skälet till att det finns fem extra frågor som inte räknas med i resultatet är tydligen att Trafikverket vill göra ett försök att införa fler frågor till teoriprovet och inte ständigt använda de frågor som redan används, och för att kunna pröva om de nya frågorna är lämpliga eller inte så provanvänder man dem. Så det är egentligen 70 frågor totalt men endast 65 av dem räknas med i resultatet, och man måste ha rätt på åtminstone 52 st för att vara godkänd. Jag fick själv 52 av 65 när jag klarade teoriprovet, på andra försöket; på första försöket blev jag kuggad med bara 45 av 65.
Zingonr1 2021-03-10 18:48 ! Citera #
Man kan ju undra varför trafikverket använde dessa extra frågorna i ett experiment. Vad får dom ut av det? Om alla klarar dom så är dom för lätta, om alla kuggar så är dom för svåra. Vart drar dom gränsen? Är det inte deras uppgift att ta fram nya frågor och implementera dom på ett bra sätt i teoriprovet.
Det är väl inte upp till dom som gör provet att ”bestämma” vilka frågor som skall vara med i framtiden.

Och ännu en sak som jag tycker dom skall ta till sig är att få möjlighet att få se vilka frågor man hade fel på om man nu inte klarar provet.
Gäst 2021-03-12 18:57 ! Citera #
Tycker det är skitdumt att TV väljer att införa 5 extra frågor som inte räknas och inte ger oss extra tid att svara på dessa frågorna.

65 frågor för 50 minuter.
70 frågor för 55 minuter.

Annars får de helt enkelt hitta något annat sätt att experimentera med sina nya frågor... Inte vår skyldighet att delta i dessa experiment.
Gäst 2021-03-12 19:10 ! Citera #
Gäst 2021-03-12
Tycker det är skitdumt att TV väljer att införa 5 extra frågor som inte räknas och inte ger oss extra tid att svara på dessa frågorna.

65 frågor för 50 minuter.
70 frågor för 55 minuter.

Annars får de helt enkelt hitta något annat sätt att experimentera med sina nya frågor... Inte vår skyldighet att delta i dessa experiment.
”Införa”? Det har väl alltid varit så? Iallafall över 25 år sen datorerna kom.

Vad vet du om att det inte redan är medräknat i 50 min, typ:

65 frågor = 45 min
70 frågor = 50 min
Gäst 2021-03-13 00:01 ! Citera #
Alltså jag tycker även 50 min är inte mycket alls. Man har inte tid på att tänka mycket när man svarar på frågorna. Kuggat pga tidsbrist. Så jobbigt med teorin och deras konstiga regler. Samtidigt i nu tiden när man inte få en ny tid så enkelt.
Gäst 2021-03-13 00:09 ! Citera #
Gäst 2021-03-12
”Införa”? Det har väl alltid varit så? Iallafall över 25 år sen datorerna kom.

Vad vet du om att det inte redan är medräknat i 50 min, typ:

65 frågor = 45 min
70 frågor = 50 min
Tycker du verkligen 45 min för 65 frågor är tillräckligt?

Det här är ingen tävling bara så du vet.

Det gäller att tänka till ordenligt innan man svarar istället för att rusha genom.


Även 50 min för 70 frågor är inte heller rimligt.


Man ska inte behöva kugga bara pga tidsbrist.
Gäst 2021-03-13 08:02 ! Citera #
Gäst 2021-03-13
Tycker du verkligen 45 min för 65 frågor är tillräckligt?

Det här är ingen tävling bara så du vet.

Det gäller att tänka till ordenligt innan man svarar istället för att rusha genom.


Även 50 min för 70 frågor är inte heller rimligt.


Man ska inte behöva kugga bara pga tidsbrist.
Nej, håller med om att det borde vara längre tid. Men reagerade på att du kom in och härjade som att tiden och de fem testfrågorna var en nyhet, fast det varit samma i 25 år.
Darina 2021-03-13 09:24 ! Citera #
Jag hade 17 min extra när jag var klar så Jag gick genom alla frågor och kontrollerade en gång till och avslutade 5 min tidigare. Är man förberedd så tar det 20sec-1 min max att svara på varje fråga. Ni kommer inte ha 1 min gör att fundera på situationen när ni är ute och kör. Övade dock under 3 månader

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest