Start > Körkortsforum > Jobbar som trafiklärare

Jobbar som trafiklärare

Gäst 2018-03-27 23:26 ! Citera #
100km/Tim=100:60=1,66666667km/min. 120km/Tim=120:60=2km/min.Sen är det bara att multiplicera så här du svaret.
Gäst 2018-03-28 14:01 ! Citera #
Anonym 2018-03-27
Kan man bli kuggad för att man inte kört på rätt körfält?
Ja om man inte kan planera sin körning och lägga sig i lämpligt körfält i god tid innan man ska svänga så kan man bli kuggad på det. Men om det skulle bli fel en gång men rätt hela tiden annars så skulle du nog ändå bli godkänd. Det beror väl lite på situationen, om det blir en trafikfarlig situation vid körfältsbytet så blir du kuggad.
Gäst 2018-03-28 14:07 ! Citera #
Anonym 2018-03-27
Varför har man inte samma inspektör varje gång man gör uppkörning? Vad beror det på? Varför är vissa så PETIGA medans andra knappt bryr sig om personen kan höger regeln eller inte
Det beror på en slump. De blir bara tilldelade elever som har bokat under de tider då just den inspektören hade en tid i sitt schema. Du kan därför också få samma inspektör flera gånger.

Alla inspektörer ska följa samma regler när de bedömer om en elev blir godkänd eller inte. Det främsta de tittar på är om du kan köra trafiksäkert, vilket innebär att du kan ha brister inom andra saker, så länge det inte är situationer som riskerar att bli trafikfarliga. Att vissa knappt bryr sig om man kan reglerna tror jag därför inte på, för det skulle kunna skapa en trafikfarlig situation. Det kan mycket väl bara vara ett rykte som du hört, och de ska man inte alltid tro på då det finns många rykten som inte stämmer med uppkörningar. Annars tror jag den inspektören har begått ett tjänstefel om personen blev godkänd.
Gäst 2018-03-31 12:41 ! Citera #
Lärare 2018-03-24
Ser att det är mycket funderingar på den här sidan och även väldigt knepiga svar ifrån folk som inte förstår sig på det här med trafik.

Ställ gärna era frågor.
Hej jag har haft körkort i snart 2 år och känner mig forfarande osäker när jag ska ut och köra!? Varför är det så tror du? Speciellt när jag kör i andra städer och påfarter till motorvägarna tycker jag är läskigt. Tacksam för svar:) annars kan jag berätta att jag kör väldigt bra och trafisäkert, följer lagen till 100% men ändå så faller osäkeheten var gång jag sätter mig bakom ratten.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest