Start > Körkortsforum > Jobbar som trafiklärare

Jobbar som trafiklärare

Lärare 2018-03-24 22:31 ! Citera #
Ser att det är mycket funderingar på den här sidan och även väldigt knepiga svar ifrån folk som inte förstår sig på det här med trafik.

Ställ gärna era frågor.
Gäst 2018-03-25 16:57 ! Citera #
Ska man ha kopplingen nedtryckt vid trafikljus med ettan i, eller kopplingen uppe i neutral?
Om ja, varför?
Gäst 2018-03-26 11:56 ! Citera #
Gäst 2018-03-25
Ska man ha kopplingen nedtryckt vid trafikljus med ettan i, eller kopplingen uppe i neutral?
Om ja, varför?
Står man still vid ett trafikljus så ska man ha ettan i och kopplingen nedtryckt.
Varför då?
Jo jag fick bevisat för mig när jag hade en körlektion och frågade just detta, då lät min körlärare mig köra till två olika trafikljus där jag fick testa på dom olika alternativen. Och står man med neutral så drar motorn mer bränsle än vad den gör när man står med växel i och kopplingen nedtryckt. Fråga mig inte varför det var så, det har jag ingen aning om, även om han berättade om det just där och då, men det har jag glömt idag.
Sedan är det ju alltid bra att vara körklar när det växlar om från rött till grönt så man kommer iväg snabbt och inte blir ett hinder för att man ska hålla på att lägga i växel :D
Gäst 2018-03-26 20:30 ! Citera #
Gäst 2018-03-26
Står man still vid ett trafikljus så ska man ha ettan i och kopplingen nedtryckt.
Varför då?
Jo jag fick bevisat för mig när jag hade en körlektion och frågade just detta, då lät min körlärare mig köra till två olika trafikljus där jag fick testa på dom olika alternativen. Och står man med neutral så drar motorn mer bränsle än vad den gör när man står med växel i och kopplingen nedtryckt. Fråga mig inte varför det var så, det har jag ingen aning om, även om han berättade om det just där och då, men det har jag glömt idag.
Sedan är det ju alltid bra att vara körklar när det växlar om från rött till grönt så man kommer iväg snabbt och inte blir ett hinder för att man ska hålla på att lägga i växel :D
”Och står man med neutral så drar motorn mer bränsle än vad den gör när man står med växel i och kopplingen nedtryckt”

Åh, nu har du den härliga bevisbördan här.
Påstå något = Bevisa det.

Nej, den drar logiskt sett (nu behöver du kunna vad en motor och växellåda är) lika mycket, någon skillnad är delbart i ppm.

Det du sparar på bränsle torskar du på att byta urtrampningslager oftare. :)

”Sedan är det ju alltid bra att vara körklar när det växlar om från rött till grönt så man kommer iväg snabbt och inte blir ett hinder för att man ska hålla på att lägga i växel”

Det är absolut inget problem att få i växel om man kan köra bil, det finns gott om tid för det.
Jimmy 2018-03-27 11:25 ! Citera #
Spelar det någon roll om jag håller ratten tio i två eller inte på uppkörningen? Kan jag bli kuggad på detta?
Gäst 2018-03-27 16:24 ! Citera #
Jimmy 2018-03-27
Spelar det någon roll om jag håller ratten tio i två eller inte på uppkörningen? Kan jag bli kuggad på detta?
Nej, du kan inte bli luggad för det, om nu inte inspektören är extremt petig
Anonym 2018-03-27 18:08 ! Citera #
Kan man bli kuggad för att man inte kört på rätt körfält?
Anonym 2018-03-27 18:10 ! Citera #
Varför har man inte samma inspektör varje gång man gör uppkörning? Vad beror det på? Varför är vissa så PETIGA medans andra knappt bryr sig om personen kan höger regeln eller inte
Suzy 2018-03-27 21:40 ! Citera #
Jag förstår inte hur tidsvinster fungerar, finns en fråga som går såhär: Du sänker farten från 120 km/h till 100 km/h. Hur mycket längre till kommer det att ta att köra 1 mil?

Kan någon hjälpa mig med hur man räknar ut dessa?
Suzy 2018-03-27 21:41 ! Citera #
Tid** menade jag, inte till.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 12:38
1
I går 10:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo