Start > Körkortsforum > Jobbar som trafiklärare

Jobbar som trafiklärare

Lärare 2018-03-24 22:31 ! Citera #
Ser att det är mycket funderingar på den här sidan och även väldigt knepiga svar ifrån folk som inte förstår sig på det här med trafik.

Ställ gärna era frågor.
Gäst 2018-03-25 16:57 ! Citera #
Ska man ha kopplingen nedtryckt vid trafikljus med ettan i, eller kopplingen uppe i neutral?
Om ja, varför?
Gäst 2018-03-26 11:56 ! Citera #
Gäst 2018-03-25
Ska man ha kopplingen nedtryckt vid trafikljus med ettan i, eller kopplingen uppe i neutral?
Om ja, varför?
Står man still vid ett trafikljus så ska man ha ettan i och kopplingen nedtryckt.
Varför då?
Jo jag fick bevisat för mig när jag hade en körlektion och frågade just detta, då lät min körlärare mig köra till två olika trafikljus där jag fick testa på dom olika alternativen. Och står man med neutral så drar motorn mer bränsle än vad den gör när man står med växel i och kopplingen nedtryckt. Fråga mig inte varför det var så, det har jag ingen aning om, även om han berättade om det just där och då, men det har jag glömt idag.
Sedan är det ju alltid bra att vara körklar när det växlar om från rött till grönt så man kommer iväg snabbt och inte blir ett hinder för att man ska hålla på att lägga i växel :D
Gäst 2018-03-26 20:30 ! Citera #
Gäst 2018-03-26
Står man still vid ett trafikljus så ska man ha ettan i och kopplingen nedtryckt.
Varför då?
Jo jag fick bevisat för mig när jag hade en körlektion och frågade just detta, då lät min körlärare mig köra till två olika trafikljus där jag fick testa på dom olika alternativen. Och står man med neutral så drar motorn mer bränsle än vad den gör när man står med växel i och kopplingen nedtryckt. Fråga mig inte varför det var så, det har jag ingen aning om, även om han berättade om det just där och då, men det har jag glömt idag.