Start > Körkortsforum > Hur mycket är det kvar?!!!

Hur mycket är det kvar?!!!

Sylten75 2018-02-14 17:19 ! Citera #
Har kört nu i över 1 år med körskola och haft ca 30 dubbellektioner. Jag började med manuell och när det inte fanns tider och körde inte privat så gav jag upp. Jag började med automat då. Men det går ju så segt. Jag har kört en del och är kvar på moment 10. Sist körde vi järnvägskorsningar. Jag ville boka halkbana men läraren tyckte att jag skulle vänta. Jag har nu 9 lektioner bokade och är orolig att inte bli klar. Jag har pungat ut 33000 kr till lektioner och vill inte lägga ut mer. En kollega så idag- Vilket årtionde ska du ta körkort? Ja det undrar jag med. En annan misstänker att jag blir mjölkas på pengar. Min lärare jobbar som typ konsult där och är inte anställd där.

Är det någon som vet om dessa Moment?
Hur mycket är det kvar?
T 2018-02-14 22:02 ! Citera #
Det är jättesvårt för oss utomstående att säga. Hur känner du själv? Är du hyfsat trygg & säker i trafiken? Har du koll på trafikreglerna? En sak du kan göra är att ta en körlektion med en annan lärare eller en helt annan körskola för att få höra någon annans åsikt om din utveckling. :)
Gäst 2018-02-15 12:53 ! Citera #
Sylten75 2018-02-14
Har kört nu i över 1 år med körskola och haft ca 30 dubbellektioner. Jag började med manuell och när det inte fanns tider och körde inte privat så gav jag upp. Jag började med automat då. Men det går ju så segt. Jag har kört en del och är kvar på moment 10. Sist körde vi järnvägskorsningar. Jag ville boka halkbana men läraren tyckte att jag skulle vänta. Jag har nu 9 lektioner bokade och är orolig att inte bli klar. Jag har pungat ut 33000 kr till lektioner och vill inte lägga ut mer. En kollega så idag- Vilket årtionde ska du ta körkort? Ja det undrar jag med. En annan misstänker att jag blir mjölkas på pengar. Min lärare jobbar som typ konsult där och är inte anställd där.

Är det någon som vet om dessa Moment?
Hur mycket är det kvar?
Byt trafikskola omedelbart!! jag tycker din historia rimmar väldigt dåligt med verkligheten, låt dom inte köra över dig.
Gäst 2018-02-17 21:13 ! Citera #
övning

1 körställning
2 start och stannande
3 växling
4 start i backe
5 backning
6 säkerhetskontroll
7 samordning och bromsning
8 inledande tätort
9 mindre landsväg
10 stadstrafik
11 landsväg
12 motorväg
13 mörker
14 halka
15 stadstrafik , samordning
16 landsvägskörning, samordning
Gäst 2018-02-18 16:07 ! Citera #
Gäst 2018-02-17
övning

1 körställning
2 start och stannande
3 växling
4 start i backe
5 backning
6 säkerhetskontroll
7 samordning och bromsning
8 inledande tätort
9 mindre landsväg
10 stadstrafik
11 landsväg
12 motorväg
13 mörker
14 halka
15 stadstrafik , samordning
16 landsvägskörning, samordning
Det där stämmer säkert, men jag hade ingen krav på någon mörkerkörning när jag tog körkort..
T 2018-02-18 21:52 ! Citera #
Om man övningskör på sommarhalvåret blir det ofta ingen mörkerkörning med tanke på när körskolornas tider ligger. Dock är det bra att få in det momentet i sin privata övningskörning för sin egen skull för det är ju ändå ganska stor skillnad på att köra i dagsljus jämfört med när det är mörkt.
Gäst 2018-02-19 14:58 ! Citera #
T 2018-02-18
Om man övningskör på sommarhalvåret blir det ofta ingen mörkerkörning med tanke på när körskolornas tider ligger. Dock är det bra att få in det momentet i sin privata övningskörning för sin egen skull för det är ju ändå ganska stor skillnad på att köra i dagsljus jämfört med när det är mörkt.
Absolut, det håller med dig om att det är viktigt att man får sin mörkerkörning eftersom det är som du säger stor skillnad att köra när det är mörkt... Åker man samma väg två gånger, ena gången på dagen och den andra gången under mörker så kan det kännas som om det är två helt olika vägar man kör på fast man kan vägen utantill...

Jag tog mitt körkort under hösten/vintern 2016, och jag hade bara lektioner med min körskola, och hade bara körlektioner när det var ljust ute. Dom sa inget om att det var ett tvång att ha minst en lektion under mörker.
Men det har jag fått tagit igen nu då jag kör väldigt mycket när det är mörkt då jag kör lastbil om kvällar/nätter :)
hallonbanan 2018-02-20 09:51 ! Citera #
Sylten75 2018-02-14
Har kört nu i över 1 år med körskola och haft ca 30 dubbellektioner. Jag började med manuell och när det inte fanns tider och körde inte privat så gav jag upp. Jag började med automat då. Men det går ju så segt. Jag har kört en del och är kvar på moment 10. Sist körde vi järnvägskorsningar. Jag ville boka halkbana men läraren tyckte att jag skulle vänta. Jag har nu 9 lektioner bokade och är orolig att inte bli klar. Jag har pungat ut 33000 kr till lektioner och vill inte lägga ut mer. En kollega så idag- Vilket årtionde ska du ta körkort? Ja det undrar jag med. En annan misstänker att jag blir mjölkas på pengar. Min lärare jobbar som typ konsult där och är inte anställd där.

Är det någon som vet om dessa Moment?
Hur mycket är det kvar?
TJA,tycker din körlärare att du inte ens kan ”klara” halkbanan då bör du verkligen öva mer-.
Gäst 2018-02-20 09:58 ! Citera #
hallonbanan 2018-02-20
TJA,tycker din körlärare att du inte ens kan ”klara” halkbanan då bör du verkligen öva mer-.
Trams. Kan man gasa, bromsa och styra så kan man göra halkbanan. Det är uppenbart att körskolan ifråga bara mjölkar pengar.
Gäst 2018-02-20 14:34 ! Citera #
Gäst 2018-02-20
Trams. Kan man gasa, bromsa och styra så kan man göra halkbanan. Det är uppenbart att körskolan ifråga bara mjölkar pengar.
Det där är ju faktiskt inte helt rätt då man även måste kunna manövrera en bil.
Men vissa lär sig i olika takt, så tydligen har denna elev en del att lära innan det blir tal om någon halkbana..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo