Så vad är det vi vet om uppkörningen? Lärarna säger att du MÅSTE göra si och så annars klarar du det inte, som att du får inte hålla ner kopplingen för länge för du får du boka om, du får inte glömma blinka för då får du boka om, du får inte göra något fel för då är det sketet.
Dom säger också att du kommer ha alla dessa moment men jag har inte träffat en enda person som har fått göra alla dessa moment och dom säger också att dom har gjort fel på uppkörningen och ändå klarat det. Och jag tänker ju, dom kan ju inte förvänta sig att nya bilförare ska vara felfria under uppkörningen, deras mål är ju inte att kugga personerna.
Dom vill väl se att du kan åka i säkert i trafiken, följer reglerna och att du kan köra bil. Min körskola har fått det att låta som att uppkörningslärarna vill se dig att misslyckas, att dom kommer förstora varje lilla fel du gör och att jag kommer inte klara skiten om jag råkar gena lite i en korsning osv.
Och ni som gjort uppkörningen, hur farligt är det att inte kunna köra ECO-driving så pass bra? Jag kan det men har problem på vissa områden, skulle dom flunka mig om jag kör allt perfekt men glömt bort att köra på ett eco-driving sätt på vissa ställen?