Start > Körkortsforum > Nu har jag fan fått nog på kör…

Nu har jag fan fått nog på körskolan

Gäst 2018-02-11 14:55 ! Citera #
Spenderat för mycket pengar och för mycket tid, jag har uppkörningen på tisdag och gjorde en andra kontroll idag efter en första uppskjutning.

Varje lektion är det ny lärare, varje lektion nya kommentarer, varje lektion nya ursäkter för att jag ska fortsätta vara kvar. Jag körde som vanligt, med en liten skitgolf som jag avskyr att köra jämfört mot en gammal SAAB 9.5. Det jag övat på och tänkte på sen sista lektionen var detta

Döda vinkeln
Kolla i speglarna innan körfältsbyte
Pumpa med kopplingen vid rödljus

Enligt mig hade jag fixat allt det här, pumpningen gick bra men kunde förbättras. Kollade i speglarna och förberrede mig i god tid för allt. Kollade döda vinkeln förutom en gång i en rondell när hon tog tag i min bilratt och sa att jag körde fel.

Så vad sa denna lärare? Hon sa att min förra lärare från förra lektionen lärde mig fel angående säkerhetskontrollen och sa att han var dålig på jobbet och är ny. Hon sa att jag kör för fegt på norrländska vägar när det är 0 grader och snorhalka och inte vill köra till 70km/h på 10 sekunder när det inte är någon bakom mig.

Jag är också van vid att alla som kör bil häruppe inte stannar i korsningar hela tiden och halkan gör det svårt för den andra bilen att stanna, kör då sakta inför korsningar när jag är på huvudled för folk kör som idioter och jag såg att bilen bakom mig var 100 meter bort minst. Hon säger att jag körde fel och även när jag motiverat mina handlingar fick jag skäll.

Hon skällde ut mig i princip för varje sak jag lärt mig, i rondeller där du knappt får plats 2 personer pga snökanten så höll jag mig i spåren av alla andra bilar och hon tog tag i ratten när jag skulle blinka ut och sa ”Du ska vara i kanten annars får ingen annan plats” även fast det inte skulle få plats med någon och jag var fan påväg att köra ner i diket pga hennes agerande.


I PRINCIP ALLTING SOM MAN SKA KUNNA SA HON ATT JAG INTE KUNDE OCH ATT DE ANDRA LÄRARNA INTE KAN NÅGONTING OCH ATT JAG INTE KOMMER KLARA UPPKÖRNINGEN PÅ NÅGOT SÄTT I DENNA VÄRLD EFTER 2 ÅR AV KÖRNING
Gäst 2018-02-11 15:01 ! Citera #
Och ni som kommer säga att det är mitt fel och att jag bara säger ursäkter, senaste 3 lektionerna har mina lärare sagt att jag ska öva på dom här 3 sakerna och det har jag. Nu kan dom omöjligt hitta 20 andra saker som jag inte kunde sista 2 dagarna innan uppkörningen aldrig livet.
Gäst 2018-02-11 15:08 ! Citera #
Byt körskola...

Varför sitta här och gnälla om du är så trött på den skolan du nu är på?
Hade jag vart dig hade jag bytt för länge sedan
Gäst 2018-02-11 15:12 ! Citera #
Gäst 2018-02-11
Byt körskola...

Varför sitta här och gnälla om du är så trött på den skolan du nu är på?
Hade jag vart dig hade jag bytt för länge sedan
För att jag köpte ett paket som inte kunde återbetalas, som ett presentkort är pengarna på skolan och jag måste använda upp pengarna via körskolan. Och jag har undvikit dom och kört privat hela tiden, nu senaste 2 veckorna jag haft 3-5 lektioner och dom kommer med nya kommentarer varje lektion, den ena säger en sak och den andra säger något helt annat. Har lust att ta automat vid det här laget för jag är så jävla less på att ta körkortet.
Gäst 2018-02-11 15:19 ! Citera #
Också något smått suspekt när jag ville flytta en bokning från fredag till nästa måndag efter jag såg att det fanns en tid på måndagen, då sa hon att det inte fanns en tid på måndagen och när jag tittade var den borta. Men då erbjöd hon glatt en lektion på söndagen istället (som bara kostade 300kr extra).

Det här är i pite, körskolan är vid restaurang viking, om nån är härifrån kan ni ge nå omdöme?
Gäst 2018-02-11 15:23 ! Citera #
Gäst 2018-02-11
För att jag köpte ett paket som inte kunde återbetalas, som ett presentkort är pengarna på skolan och jag måste använda upp pengarna via körskolan. Och jag har undvikit dom och kört privat hela tiden, nu senaste 2 veckorna jag haft 3-5 lektioner och dom kommer med nya kommentarer varje lektion, den ena säger en sak och den andra säger något helt annat. Har lust att ta automat vid det här laget för jag är så jävla less på att ta körkortet.
Men du... Varför samlar du inte dom du har kört med och säger att dom alla berättar olika saker, och att du blir oerhört konfunderad över vad som egentligen gäller.. Det kanske vore bra för alla parter att dom får höra att dom utbildar så pass olika. Det kan jag verkligen förstå är otroligt förvirrande för dig...

Eller så pratar du med chefen som driver den körskolan och berättar din historia för honom/henne..
Gäst 2018-02-11 15:51 ! Citera #
Gäst 2018-02-11
Men du... Varför samlar du inte dom du har kört med och säger att dom alla berättar olika saker, och att du blir oerhört konfunderad över vad som egentligen gäller.. Det kanske vore bra för alla parter att dom får höra att dom utbildar så pass olika. Det kan jag verkligen förstå är otroligt förvirrande för dig...

Eller så pratar du med chefen som driver den körskolan och berättar din historia för honom/henne..
Jag har sagt åt dom att dom har dålig kommunikation och dom har sagt att dom ska förbättra sig och det har dom. Men det är fortfarande saker som kan fixas, och hon jag körde med var chefen över körskolan.
Gäst 2018-02-11 16:44 ! Citera #
Gäst 2018-02-11
Jag har sagt åt dom att dom har dålig kommunikation och dom har sagt att dom ska förbättra sig och det har dom. Men det är fortfarande saker som kan fixas, och hon jag körde med var chefen över körskolan.
Okej, låter som om det nått mera personligt isof...
Då kan du begära att få en och samma lärare hela tiden, och därmed slippa ha olika lärare som säger olika saker.
Gäst 2018-02-11 23:00 ! Citera #
Gäst 2018-02-11
Okej, låter som om det nått mera personligt isof...
Då kan du begära att få en och samma lärare hela tiden, och därmed slippa ha olika lärare som säger olika saker.
Spelar ingen roll nu, uppkörningen är bokad och jag ska köra på tisdag oavsett vad dom säger. Dom verkar säga att jag inte kan någonting så jag får väl försöka fejka att jag kan köra. Som att jag hör hur folk som glömmer ofta bort att kolla döda vinkeln bara vrider på huvudet vid varje korsning och sväng för att klara det. Men det jag har mest problem med är körfältsbyte för jag vet att folk ofta är idiotiska och vill inte släppa in folk som kör i övningskörbilar, så jag tvekar alltid smått.
Gäst 2018-02-12 09:31 ! Citera #
Gäst 2018-02-11
Spelar ingen roll nu, uppkörningen är bokad och jag ska köra på tisdag oavsett vad dom säger. Dom verkar säga att jag inte kan någonting så jag får väl försöka fejka att jag kan köra. Som att jag hör hur folk som glömmer ofta bort att kolla döda vinkeln bara vrider på huvudet vid varje korsning och sväng för att klara det. Men det jag har mest problem med är körfältsbyte för jag vet att folk ofta är idiotiska och vill inte släppa in folk som kör i övningskörbilar, så jag tvekar alltid smått.
Jag har läst din historia! Inte roligt asså:( men kämpa kämpa visa dom hur fel dom har, sen när körkortet är i hamn så kan du be alla att dra åt hel***e

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo