Spenderat för mycket pengar och för mycket tid, jag har uppkörningen på tisdag och gjorde en andra kontroll idag efter en första uppskjutning.
Varje lektion är det ny lärare, varje lektion nya kommentarer, varje lektion nya ursäkter för att jag ska fortsätta vara kvar. Jag körde som vanligt, med en liten skitgolf som jag avskyr att köra jämfört mot en gammal SAAB 9.5. Det jag övat på och tänkte på sen sista lektionen var detta
Döda vinkeln
Kolla i speglarna innan körfältsbyte
Pumpa med kopplingen vid rödljus
Enligt mig hade jag fixat allt det här, pumpningen gick bra men kunde förbättras. Kollade i speglarna och förberrede mig i god tid för allt. Kollade döda vinkeln förutom en gång i en rondell när hon tog tag i min bilratt och sa att jag körde fel.
Så vad sa denna lärare? Hon sa att min förra lärare från förra lektionen lärde mig fel angående säkerhetskontrollen och sa att han var dålig på jobbet och är ny. Hon sa att jag kör för fegt på norrländska vägar när det är 0 grader och snorhalka och inte vill köra till 70km/h på 10 sekunder när det inte är någon bakom mig.
Jag är också van vid att alla som kör bil häruppe inte stannar i korsningar hela tiden och halkan gör det svårt för den andra bilen att stanna, kör då sakta inför korsningar när jag är på huvudled för folk kör som idioter och jag såg att bilen bakom mig var 100 meter bort minst. Hon säger att jag körde fel och även när jag motiverat mina handlingar fick jag skäll.
Hon skällde ut mig i princip för varje sak jag lärt mig, i rondeller där du knappt får plats 2 personer pga snökanten så höll jag mig i spåren av alla andra bilar och hon tog tag i ratten när jag skulle blinka ut och sa ”Du ska vara i kanten annars får ingen annan plats” även fast det inte skulle få plats med någon och jag var fan påväg att köra ner i diket pga hennes agerande.
I PRINCIP ALLTING SOM MAN SKA KUNNA SA HON ATT JAG INTE KUNDE OCH ATT DE ANDRA LÄRARNA INTE KAN NÅGONTING OCH ATT JAG INTE KOMMER KLARA UPPKÖRNINGEN PÅ NÅGOT SÄTT I DENNA VÄRLD EFTER 2 ÅR AV KÖRNING