Start > Körkortsforum > Betala dotterns körkort?

Betala dotterns körkort?

Börje Kugg 2019-04-18 03:33 ! Citera #
Kör mycket privat och öva på alla moment som står i teoriboken så behöver det inte bli så dyrt heller...
Gäst 2019-04-18 11:10 ! Citera #
Börje Kugg 2019-04-18
Kör mycket privat och öva på alla moment som står i teoriboken så behöver det inte bli så dyrt heller...
Bara för att man kör mycket privat så behöver det ju inte betyda att det man lär sig rätt saker!
Jag känner en kille som övningskörde privat med sin pappa, och när han sedan tog en körlektion på en körskola så undrade körläraren vart han hade lärt sig att köra, vilket han då svarade att det var via hans pappa, då hade hans pappa lärt ut hel fel saker. Så det var bara att börja om från början igen..

Så vad jag menar här är följande, det är minst lika viktigt att den som åker med och ska lära ut är lika involverad och uppdaterad om vad som gäller i trafiken idag, för det kan ha ändrat sig en hel del sedan ens förälder tog sitt körkort..
Börje Kugg 2019-04-19 05:53 ! Citera #
Nej det är helt sant, jag skrev också ”behöver inte bli så dyrt”, jag menar att det är ingen garanti att körkortet blir billigt, men det kan bli, om man gör rätt.

En god idé är därför kanske gå till en Trafikskola relativt tidigt på någon lektion och stämma av lite på vilka krav som ställs gällande växling,koll på speglar, manövrering osv samt skaffa något teorimaterial och läsa på.
Börje Kugg 2019-04-19 05:54 ! Citera #
Det finns personer som klarar körkortet på privat uppkörning också, med väldigt få timmar i trafikskola - de har oftast kört mycket privat och övat rätt.
victoria 2019-04-22 19:54 ! Citera #
Betala åt henne. Det är omöjligt att betala för ett körkort när man går i skolan med endast cirka 1000 kr per månad. Mina föräldrar betalade hela, tills jag började jobba. Då betalade jag tillbaka hälften. Ni kanske kan ha en sådan överenskommelse?
Gäst 2019-04-26 00:33 ! Citera #
Om ni har god ekonomi, och vill, så betala körkortet. Det är en stor hjälp. Att lägga 10-20-30tusen på körkort som ungdom är tufft!

Om ni har en vettig unge så betala körkortet utan att skämmas.

Om ungen däremot är super upp tusentals kronor varje månad och bränner pengar som en galning är det en annan sak.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo