Start > Körkortsforum > Andra uppkörning underkänd

Andra uppkörning underkänd

Gäst 2018-01-29 17:20 ! Citera #
Hej!

Vill bara dela med mig lite och kanske få tillbaka motvationen. Det är så att jag hade mitt första förarprov oktober 2017. Teorin klarade jag med 58 poäng, kuggade dock på uppkörningen pga sämre avsökning samt planering. Jag accepterade läget och bokade en massa körlektioner samtidigt och ett nytt körprov. Jag körde en hel del och försökte rätta till mina brister.

Förra veckan hade teori igen och klarade provet som tidigare, men uppkörningen... : Jag fick en väldigt kall inspektör, vilket är så typiskt! Jag kan erkänna att jag gjorde något misstag som att vänta på mötande trafik vid vänstersväng när det var grön trafiksignalen (med pil åt vänster) : Så onödigt att kugga på det här! Är så arg på mig själv.. Jag fick också köra på motorväg och hade en lastbil framför, som jag bestämde mig för att köra om. Det gick bra tills jag körde över till det högra körfältet igen då jag tappade farten något (Från 110 km/h till ca 97 km/h). Känns så omöjligt att klara det här provet :( Hur gör man för att hålla motivationen uppe?
Gäst 2018-01-29 20:23 ! Citera #
Boka uppkörning NU!!! Jag klarade på tredje försök. Tänk inte för mycket..andas bara och gör din bästa!!!
b 2018-01-29 21:48 ! Citera #
Jag kuggade på andra försöket o nu andras jag teori kommer går ut den 12 mars. Jag kommer aldrig ge upp. Boka en ny tid man lär sig av sina misstag
Gäst 2018-01-30 06:06 ! Citera #
Det ska jag göra! Jag vill inte ge upp men jag blir så trött av att misslyckas. Sedan så är inspektörerna inte sä trevliga direkt när det kommer till att ge besked. Den jag hade sist lät mig heller inte köra ifred, väldigt stressande : Men men, jag ska fortsätta kämpa :) Hoppas bara på att få en tid innan teorin går ut.
MTM2 2018-02-01 14:30 ! Citera #
Du ska aldrig ge upp forsätt bara tills du lyckas låt det ta 1 miljon gånger men slutligen kommer man alltid få den så är det.. du ska inte börja ge upp nu när su har spenderat tid på alla körlektioner, riskettan, risktvåan samt att du har tränat för kunskapsprovet för att lyckas och slutligen körprovet som du har kämpat och tränat för att lyckas. Dessutom glöm inte hur mycket pengar och tid du har lagt till körkortet så kör på bara
Gäst 2018-02-02 12:56 ! Citera #
MTM2 2018-02-01
Du ska aldrig ge upp forsätt bara tills du lyckas låt det ta 1 miljon gånger men slutligen kommer man alltid få den så är det.. du ska inte börja ge upp nu när su har spenderat tid på alla körlektioner, riskettan, risktvåan samt att du har tränat för kunskapsprovet för att lyckas och slutligen körprovet som du har kämpat och tränat för att lyckas. Dessutom glöm inte hur mycket pengar och tid du har lagt till körkortet så kör på bara
Tack för motivationen!
Det stämmer! Jag har lagt så mycket pengar på det här, och nu vill min körlärare att jag bokar ännu fler körlektioner för att de ska kunna boka ny uppkörning via körskolan, pengarna räcker inte längre :/ Men jag ska fortsätta kämpa och aldrig ge upp!
MTM2 2018-02-02 20:45 ! Citera #
Vilken körskola är de???? Och de verkar mer som att dem vill mjölka pengar från dig
Gäst 2018-02-05 12:41 ! Citera #
Tur att jag inte bokade fler körlektioner! Klarade körprovet idag :) Tusen tack för all motivation, det gav mig verkligen energi och kraft att inte ge upp!
Gäst 2018-02-14 13:55 ! Citera #
Kuggade andra uppkörningen också. Sjukt irriterande. Han sa att jag behöver planera körningen lite bättre, annars var det bra i allmänhet. Kändes onödigt att få underkänt på grund av små brister, men aja, får väl göra om det igen. Ska gå på ett par lektioner hos trafikskola för att få bättre bedömning på min körning, så att jag kan bli mer förberedd för nästa uppkörning. Har annars nästan bara kört privat.
Gäst 2018-02-14 16:31 ! Citera #
Gäst 2018-02-14
Kuggade andra uppkörningen också. Sjukt irriterande. Han sa att jag behöver planera körningen lite bättre, annars var det bra i allmänhet. Kändes onödigt att få underkänt på grund av små brister, men aja, får väl göra om det igen. Ska gå på ett par lektioner hos trafikskola för att få bättre bedömning på min körning, så att jag kan bli mer förberedd för nästa uppkörning. Har annars nästan bara kört privat.
Trist att kugga!!

Men att kalla det småbrister skulle jag inte vilja göra..
Att inte kunna planera sin körning kan orsaka rejäla och trafikfarliga händelser.

Men nu fick du ju kvitto på vad du behöver träna mera på, så jag tror att du sätter din nästa uppkörning..

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor