Start > Körkortsforum > Uppkörning imorgon

Uppkörning imorgon

. 2018-01-16 20:16 ! Citera #
Uppkörning imorgon bitti... är så jävla nervös trots att det är andra uppkörningen.
Failade förra gången genom att jag har extremt svårt att avgöra vem som ska köra först i tex en fyrvägskorsning, hade dålig uppsikt i korsningar och la blicken för nära marken/bilen då jag är perfektionist och vill att bilen ska stå rätt innan jag börjar söka av korsningen. Körde även för passivt.

Hur fan kommer det gå imorgon??????? Vet inte alls hur jag ska tänka :?
Gäst 2018-01-16 20:21 ! Citera #
Har själv uppkörning om två dagar. Det är själv också mitt andra. Vart någonstans har du ditt uppkörning och har du klarat teoriprovet? Lycka till! Du kommer klara dig.
Gäst 2018-01-16 20:30 ! Citera #
Har klarat teoriprovet den 4 december så har bara några veckor kvar innan skiten går ut :O
Kör upp i umeå , vart kör du upp? :) Hoppas det med och lycka till du med!
Gäst 2018-01-16 20:53 ! Citera #
Gäst 2018-01-16
Har klarat teoriprovet den 4 december så har bara några veckor kvar innan skiten går ut :O
Kör upp i umeå , vart kör du upp? :) Hoppas det med och lycka till du med!
Kör upp i Kungälv. :lol:
Lottie 2018-01-16 22:31 ! Citera #
Jag hade haft mitt körkort i nästan 2 år när jag blev av med det. Så jag blev tvungen att göra om allt!

Min första uppkörning, också godkända uppkörning, tyckte jag själv gick dålig. Men de kollar på hur du hanterar situationer. Om de säger att du ska svänga in på en väg men du missade avfarten - hur väljer du att lösa situationen. Byggarbeten, hur löser du det där.

Idag hade jag min andra ”första” uppkörning, för nu då jag ska ta körkortet igen.
Idag misslyckades jag, fel placerad och kollade inte tillräckligt runt omkring mig.
Är jättenervös inför prov och liknande men då jag gjort detta förut och dessutom kört bli i ca 2 år så vet jag ju att jag kan. Detsamma gäller dig. Har du kört mycket med skola, övningskört osv så är det lugnt. Var uppmärksam, visa tydligt att du kollar till höger och vänster. Luta dig över ratten när du tittar åt sidorna. ”Slö-kör” inte. Ha som lite attityd i ditt körande.

Detta fixar du!

Lycka till!!
Gäst 2018-01-17 06:50 ! Citera #
Lottie 2018-01-16
Jag hade haft mitt körkort i nästan 2 år när jag blev av med det. Så jag blev tvungen att göra om allt!

Min första uppkörning, också godkända uppkörning, tyckte jag själv gick dålig. Men de kollar på hur du hanterar situationer. Om de säger att du ska svänga in på en väg men du missade avfarten - hur väljer du att lösa situationen. Byggarbeten, hur löser du det där.

Idag hade jag min andra ”första” uppkörning, för nu då jag ska ta körkortet igen.
Idag misslyckades jag, fel placerad och kollade inte tillräckligt runt omkring mig.
Är jättenervös inför prov och liknande men då jag gjort detta förut och dessutom kört bli i ca 2 år så vet jag ju att jag kan. Detsamma gäller dig. Har du kört mycket med skola, övningskört osv så är det lugnt. Var uppmärksam, visa tydligt att du kollar till höger och vänster. Luta dig över ratten när du tittar åt sidorna. ”Slö-kör” inte. Ha som lite attityd i ditt körande.

Detta fixar du!

Lycka till!!
Varför blev du av med kortet?
Gäst 2018-01-17 18:50 ! Citera #
Jag klarade det!!! Är så jävla lycklig just nu!! Höll på att köra förbi rött ljus då jag ej såg trafikljuset då det var så många efter varandra, men det slog om precis innan jag skulle bromsa in. Snacka om tur! Fick även backa in i en ruta på parkeringsplatsen på ICA. När inspektören berättade att jag hade klarat det så blev jag så sjukt stolt :)
EMN 2018-01-17 22:40 ! Citera #
Stort grattis!
Jag har min uppkörning imorgon och är sjukt nervös. Bor långt upp i norr och kommer snöa som bara den.
Känner jag ändå har lite ’tur’ att bo här uppe, en hel del trafik men inte så advancerade och stora korsningar och dylikt som man kan hitta i kanske större städer.
Mitt problem är även att jag missar hastighetsskyltar, samt senast vid nervösitet så missa jag kolla långt fram så blev hastiga bromsningar framför rödljus och rondeller..
Nahom 2018-01-17 23:41 ! Citera #
Hoppas du kommer klara det.
Jag har klarat uppkörningen idag!!! :) :)
Det känns jävligt skönt att klara från första försök!!
Gäst 2018-01-18 09:30 ! Citera #
Gäst 2018-01-16
Har själv uppkörning om två dagar. Det är själv också mitt andra. Vart någonstans har du ditt uppkörning och har du klarat teoriprovet? Lycka till! Du kommer klara dig.
HAR OCKSÅ KLARAT MIG :) :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I går 19:38
4
I går 18:10
11
I går 18:00
1
I går 16:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov