Start > Körkortsforum > Privitalister som blivit kugga…

Privitalister som blivit kuggade?

Gästen 2018-01-21 17:34 ! Citera #
Gäst 2018-01-21
Fyfan jag gjorde min uppkörning 2 gånger inom loppet på två dagar med samma inspektör!!!! Klarade teorin med 55 poäng. Min inspektör var kass pratade om vilket land jag är ifrån även fast jag är svart förklarade jag till honom att jag är född i Sverige och att jag är Svensk, han började prata om vilket land mina föräldrar är ifrån vilket gjorde mig ännu mer Lack kuggade på att jag körde för trögt men det är ju vinterväglag jag anpassade nämligen min hastighet utifrån det FAN vad arg jag blev när jag träffade honom igen! Han kommer aldrig att sänka min motivation till att ta körkortet.
Andra gången kuggade jag på att jag inte kunde anpassa min hastighet snacka om hat mot mig!!!
Varför bad du honom inte att vara tyst och att du ville koncentrera dig på körningen?
Så jag tycker att det är lite självförvållat eftersom du kunde ha sagt till honom.
Men håller med om att det kan vara störande...
Gäst 2018-01-23 16:09 ! Citera #
Gästen 2018-01-21
Varför bad du honom inte att vara tyst och att du ville koncentrera dig på körningen?
Så jag tycker att det är lite självförvållat eftersom du kunde ha sagt till honom.
Men håller med om att det kan vara störande...
Därför jag ej ville skapa dålig stämning. Även om jag tror att inspektören endast kollar körningen så tror jag att sånt kan spela in vid bedömningen.
Same 2018-01-23 18:53 ! Citera #
Guys sorry för att min kommentar ligger i fel tråd.

Kuggade den tredje uppkörning idag i Farsta. Teorien har jag gjort två gånger första (60/65) andra (58/65). Jag behöver en privat handledare orkar inte längre betala till trafikskola. Jag har egen bil och allting som behöv, kan till och med stå för handledarens introduktionutbildningsavgift. All hjälp uppskattas (ort: farsta stockholm). Jag bryr mig inte om teorin eftersom jag känner mig ganska bra på teorin så det enda jag behöver är att ta körkort så fort som möjligt. Jag har gått trafikskola och kört privat också men sedan åkte handledaren utomlands. någon som redan håller på övningsköra så kan vi köra tillsammans också.

Min historia: Farsta från trafikvereket sen höger sen mot nynäshamn. därefter huddinge och sen köra på landsväg. höger och vänster landsväg sväng sen tillbaks till trafikverket. Körde om en bil på höger sida bara en gång så blev kuggad.
Gäst 2018-09-03 12:40 ! Citera #
Det är mycket svårt att köra upp privat. Man kan träna hur mycket som helst, gå till trafikskolor och be dom kolla av, köra med olika handledare som har rätt bra koll. Men det är alltid någon detalj man missar, man kommer in på någon vägtyp man inte kört på innan, blir osäker och gör fel eller kör för långsamt. Någon regel man känner till men inte vet hur den ska tillämpas exakt. Kommer du som privatist är grundinställningen att du är misstänkt att försöka köra som de vill och inte hur du egentligen kör. Gör du något fel är det för att din handledare är dum i huvet och du är felinlärd, inte för nervositet, osv.

Kommer du från skolan kan inspektören istället tänka att ja men om skolan skickar hit han så hard dom kollat av allt, gör man något fel är det väl nervositet, etc.

Min rekommendation är att kör privat tills du känner dig redo, gå sen till bilskolor och hosta upp för så många lektioner dom vill att du tar för att få göra uppkörning via dem. Verkar det extremt många gå till en annan skola.
Gäst 2018-09-10 15:21 ! Citera #
Jag har haft 2 uppkörningar i Göteborg, Högsbo än så länge och har enbart blivit kuggad för att ha gjort ett fel inom ”trafik och säkerhets” kriterien båda gångerna.

Första gången körde jag i 25 km/h på en högerregel väg med dålig sikt vilket fick mig kuggad.

Andra gången körde jag ut från ett accerelationsfält i 60 km/h där maxhastigheten var 80km/h.

Jag har haft 20 körlektioner + kört med föräldrar i mer än 1 timma per dag i över 75 dagar nu så ifall du bor i en storstad som en privatist och inte har förberett dig något år i förväg så kan jag med säkerhet säga att du är körd.
Gäst 2018-10-07 14:52 ! Citera #
Hej!
Kan du berätta lite vilken väg körde du i högsbo
Tack!
Piraten74 2018-10-16 03:59 ! Citera #
Problemet ligger inte om du kör upp privat att dom är hårdare på något sätt.

Problemet är att dom som lär sig hemma inte lär sig det som krävs..

Hur många föräldrar eller vem man nu kör med vet om Eco driving eller riskbedömning ? Eller för den delen kommer ihåg hur man tittar i speglar på rätt sätt..
Kan säga att det inte är så många utan dom kör lite som fungerar dem, men fungerar inte för en uppkörning!

Dom flesta som lär ut hemma lär ut hur dom kör i trafiken, inte hur transportstyrelsen vill att man ska köra och det är en stor skillnad.

Så ni som kör privat fråga för skoj skull hur man tittar i speglarna när man byter fil tex.. och jämför vad som står i boken, kan lova att 98 procent vet inte.

Lycka till.
Mvh
Piraten74
Gäst 2019-02-13 01:17 ! Citera #
Kan nån berätta vilken väg tar de prov i högsbo
K 2019-02-13 11:47 ! Citera #
Körde upp idag och blev kuggad för jag inte kunde manövrera fordonet korrekt och det är för att jag har kört 90% av gångerna privat. Bilen jag kör privat är väldigt lågväxlad så fattade inte att man kunde köra 50 på trean så fick några motorstopp och blev ett hinder för trafiken. Så folk, alltid bäst att köra på bilskolan tills dem tycker du är redo sen köra en av deras bilar istället för att bli överrumplad av skillnaden som jag blev. Jag är även väldigt dålig att anpassa mig till saker så kan väl vara det med.
Gäst2 2019-02-13 14:02 ! Citera #
K 2019-02-13
Körde upp idag och blev kuggad för jag inte kunde manövrera fordonet korrekt och det är för att jag har kört 90% av gångerna privat. Bilen jag kör privat är väldigt lågväxlad så fattade inte att man kunde köra 50 på trean så fick några motorstopp och blev ett hinder för trafiken. Så folk, alltid bäst att köra på bilskolan tills dem tycker du är redo sen köra en av deras bilar istället för att bli överrumplad av skillnaden som jag blev. Jag är även väldigt dålig att anpassa mig till saker så kan väl vara det med.
Hejsan!
Tråkigt att du kuggade, men jag tror inte att felet ligger hos bilarna man eventuellt får köra.
Felet ligger till största delen hos dig, eftersom du själv skrev att du är väldigt dålig på att anpassa dig..
Kör man en ny bil som man inte är van vid så ska det inte ta många meter eller minuter att kunna lista ut hur just den bilen fungerar. Sedan kan man köra mycket privat om man har en väldigt bra handledare som vet vad man ska träna på, och vet hur man ska placera sig i körfält samt hur man ska manövrera bilen på rätt sätt.

Jag körde som du till 90% privat med min handledare, men vi hade en jättebra kontakt med min körskola som gav oss lite uppgifter en gång i veckan som vi skulle träna lite extra på under den kommande veckan. Och jag tog bara 1-2 körlektioner i månaden för att läraren ville kolla av vissa körmoment som jag skulle ha lärt mig. Jag fick även köra 4 olika bilar under min körkortsutbildning, just för att jag skulle få känna på hur det var att köra andra bilar och inte bara låsa mig med en enda bil. Och det var bilar av olika åldrar och storlekar, allt från en gammal Nissan Micra från 2000 till körskolans nya Ford Mondeo från 2018, samt att det både var diesel och bensin bilar. Det gick super smidigt och det fungerade för mig,

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I dag 15:50
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo