Start > Körkortsforum > Privitalister som blivit kugga…

Privitalister som blivit kuggade?

nervös tjej 2018-01-15 02:49 ! Citera #
Hej, jag har uppkörning i sollentuna om en månad och har bara kört med farsan och fem lektioner på körskolan, finns det andra som gjort detsamma och klarat det om inte varför kugga ni? :o
Gäst 2018-01-15 04:54 ! Citera #
nervös tjej 2018-01-15
Hej, jag har uppkörning i sollentuna om en månad och har bara kört med farsan och fem lektioner på körskolan, finns det andra som gjort detsamma och klarat det om inte varför kugga ni? :o
Om körskolan säger att du är redo har du inget att oroa dig för.
Karin 2018-01-16 22:39 ! Citera #
Hej,

jag har bara privatkört med min pappa. Jag blev godkänt på första uppkörningen. Så det finns inget att oroa dig för!

Lycka till!
Gäst 2018-01-17 21:45 ! Citera #
Hej!

Jag körde privat med min sambo och tog ca sex körlektioner och jag klarade uppkörningen på första. Han frågade om jag hade gått på körskolan något, då sa jag ja. Då säger han vad bra.
Gäst 2018-01-18 23:44 ! Citera #
Jag ska göra uppkörningen om 2 veckor och har haft 4-5 lektioner. Tyckte dom inte gav väldigt mycket förutom att jag ska motorbromsa mer.

Har annars övningskört sen jag var 15 med mina föräldrar och hoppas att jag klarar det också på första försöket. Jag är mer orolig för min körskolelärare som jagar ner mig för att försöka tvinga mig att köra mer hos dom för sanningen är att sist jag körde hos dom var jag ganska kass. Men det var dryga 6 månader sedan och jag har kört väldigt mycket sen dess, hört dock att om dom vet att du kört privat kommer dom att vara extra stränga med dig. För dom vet inte om du kan allting som du borde, därför ser dom till att hålla extra koll på allt du gör.
Gästen 2018-01-19 12:20 ! Citera #
Gäst 2018-01-18
Jag ska göra uppkörningen om 2 veckor och har haft 4-5 lektioner. Tyckte dom inte gav väldigt mycket förutom att jag ska motorbromsa mer.

Har annars övningskört sen jag var 15 med mina föräldrar och hoppas att jag klarar det också på första försöket. Jag är mer orolig för min körskolelärare som jagar ner mig för att försöka tvinga mig att köra mer hos dom för sanningen är att sist jag körde hos dom var jag ganska kass. Men det var dryga 6 månader sedan och jag har kört väldigt mycket sen dess, hört dock att om dom vet att du kört privat kommer dom att vara extra stränga med dig. För dom vet inte om du kan allting som du borde, därför ser dom till att hålla extra koll på allt du gör.
Ja det kan stämma att en inspektör håller ett extra koll på dig om du har kör mer privat än om du har kört via en körskola.
För kommer man från en körskola så ska man ha lärt sig allt det grundläggande för att klara av att köra själv, medans om man har kört privat så måste den som lär sig lita helt och hållet på att ens handläggare är uppdaterad om hur man ska köra idag, och det är många av våra föräldrar som inte vet om hur eller vilka krav som ställs för att kunna få ett körkort idag.

Så då faller det sig ganska naturligt att en inspektör håller ett extra vakande öga på dig då han/hon inte vet om vilka kunskaper din handläggare har.
Gäst 2018-01-20 11:24 ! Citera #
Det är därför man om något, säger att man gått på körskola och övat hemma.
Gäst 2018-01-20 14:13 ! Citera #
Gäst 2018-01-20
Det är därför man om något, säger att man gått på körskola och övat hemma.
Så du menar att man ska säga fast man inte har gjort det?
Varför ljuga om en sådan sak?
Det kommer ju visa säg ändå under körningen om man faktiskt har gjort det eller inte :D
Gäst 2018-01-21 00:27 ! Citera #
Fyfan jag gjorde min uppkörning 2 gånger inom loppet på två dagar med samma inspektör!!!! Klarade teorin med 55 poäng. Min inspektör var kass pratade om vilket land jag är ifrån även fast jag är svart förklarade jag till honom att jag är född i Sverige och att jag är Svensk, han började prata om vilket land mina föräldrar är ifrån vilket gjorde mig ännu mer Lack kuggade på att jag körde för trögt men det är ju vinterväglag jag anpassade nämligen min hastighet utifrån det FAN vad arg jag blev när jag träffade honom igen! Han kommer aldrig att sänka min motivation till att ta körkortet.
Andra gången kuggade jag på att jag inte kunde anpassa min hastighet snacka om hat mot mig!!!
Gäst 2018-01-21 08:39 ! Citera #
Gäst 2018-01-21
Fyfan jag gjorde min uppkörning 2 gånger inom loppet på två dagar med samma inspektör!!!! Klarade teorin med 55 poäng. Min inspektör var kass pratade om vilket land jag är ifrån även fast jag är svart förklarade jag till honom att jag är född i Sverige och att jag är Svensk, han började prata om vilket land mina föräldrar är ifrån vilket gjorde mig ännu mer Lack kuggade på att jag körde för trögt men det är ju vinterväglag jag anpassade nämligen min hastighet utifrån det FAN vad arg jag blev när jag träffade honom igen! Han kommer aldrig att sänka min motivation till att ta körkortet.
Andra gången kuggade jag på att jag inte kunde anpassa min hastighet snacka om hat mot mig!!!
Be honom vara tyst om det stör din körning.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo