Start > Körkortsforum > HJÄLP MIG! JAG KUGGADE för 3:e…

HJÄLP MIG! JAG KUGGADE för 3:e gången

Jens 2018-01-06 22:54 ! Citera #
Det låter hemskt tufft, och jag hoppas verkligen att det går vägen nästa gång. Ge inte upp! :)

Som någon tidigare nämnt, skulle det vara en god idé att få feedback från ytterligare en körskola. Dessutom, har körläraren du har tränat med varit med på uppkörningarna? Med körläraren med borde det vara lätt att få ärlig och användbar feedback, positiv som negativ.

Har du haft samma inspektör hela tiden, eller olika? Så som jag har hört kan de vara väldigt olika hårda i sina bedömningar, och otur med inspektören man får kan ibland betyda skillnaden mellan godkänd och kuggad. En bekant valde att köra upp på en annan ort för att slippa få samma hemska inspektör en andra gång, och då gick det vägen.
Kirsti 2018-01-07 00:06 ! Citera #
Hej!
Jag blev kuggad de två första ggr jag körde upp. Första var att jag körde mot enkelriktat ca 5 m och jag blev ombedd att parkera. Helt klart klantigt.
Nästa gång ( en annan inspekt. ) han sa att allt var bra MEN jag använde mina blå för lite, skulle kollat mer i backspegeln.
Skit; jag hade kört prickfritt första gången oxo sa min inspekt. förutom enkelriktningen.
Tredje gången fick den inspekt. som jag hade första gången och säger utan att tänka mig för INTE DU NU IGEN. Var så nervös stod med dragläge vid rödljus i uppförsbacke kändes som 5 min, ville inte få motorstopp. NUÄr det kört igen tänkte jag men när vi kört en stund på Råsundavägen säger han för att lugna mig HITILLS har du kört bra. Puh!
Fick mitt körkort trots min klantiga kommentar när jag fick se honom.
Ge inte upp, om du känner att du borde klara det kanske dom har haft dåliga dagar,
Ge inte upp! 2018-01-07 11:39 ! Citera #
Jag kuggade 3 gånger trots att två körskolor sa att jag var redo. Första gången så gjorde jag massor av fel pga nerver, när jag kom till min andra uppkörning 5 dagar senare sa inspektören ”har du verkligen hunnit lära dig allt detta på 5 dagar” lagom roligt att höra direkt efter att man hälsat. Körde helt perfekt och tänkte yes där satt den, men nej då tycker hon att jag vid ETT tillfälle kunde kollat ännu mer i spegeln, ärligt talat jag vet att jag tittade ordentligt men tror inte hon ville godkänna mig då mitt tidigare protokoll ej såg bra ut. Jag kände mig rätt dömd från start. Testade att köra upp 4 dagar senare igen och nu tittade damen verkligen på mig med stränga ögon, gjorde misstag som att parkera lite snett och tveka vid ett rödlyse så jag köper att jag blev kuggad. Arg och frustrerad letade jag desperat efter tider, slutade med att jag bokade nattåg till Kiruna körde upp på dagen och flög hem med körkortet i min hand!! Vilken känsla! Jag skulle säga att det var lite enklare att köra där än i större trafik men framförallt fick jag en inspektör som gav mig en ärlig chans. Han var väldigt lugn och trevlig, frågade varför det inte gått så bra tidigare. Inte med en dömande röst utan mer som någon som står på din sida. Jag upplever att vem man får som inspektör spelar stor roll samt om man kör upp med körkola eller ej. Jag körde samtliga gånger upp privat istället för min körskola (ville få klar det tidigare än de tiderna de kunde erbjuda). Många av mina tjejkompisar som kör mycket sämre klarade på första eller andra trots många fler brister i sin körning under uppkörningen men samtliga har kört upp med trafikskolan som ligger närmast uppkörningenplatsen.
Jag hejar på dig och vet att det går att klara på fjärde försöket! De gjorde ju jag :D
Gäst 2018-01-07 12:18 ! Citera #
Ge inte upp! 2018-01-07
Jag kuggade 3 gånger trots att två körskolor sa att jag var redo. Första gången så gjorde jag massor av fel pga nerver, när jag kom till min andra uppkörning 5 dagar senare sa inspektören ”har du verkligen hunnit lära dig allt detta på 5 dagar” lagom roligt att höra direkt efter att man hälsat. Körde helt perfekt och tänkte yes där satt den, men nej då tycker hon att jag vid ETT tillfälle kunde kollat ännu mer i spegeln, ärligt talat jag vet att jag tittade ordentligt men tror inte hon ville godkänna mig då mitt tidigare protokoll ej såg bra ut. Jag kände mig rätt dömd från start. Testade att köra upp 4 dagar senare igen och nu tittade damen verkligen på mig med stränga ögon, gjorde misstag som att parkera lite snett och tveka vid ett rödlyse så jag köper att jag blev kuggad. Arg och frustrerad letade jag desperat efter tider, slutade med att jag bokade nattåg till Kiruna körde upp på dagen och flög hem med körkortet i min hand!! Vilken känsla! Jag skulle säga att det var lite enklare att köra där än i större trafik men framförallt fick jag en inspektör som gav mig en ärlig chans. Han var väldigt lugn och trevlig, frågade varför det inte gått så bra tidigare. Inte med en dömande röst utan mer som någon som står på din sida. Jag upplever att vem man får som inspektör spelar stor roll samt om man kör upp med körkola eller ej. Jag körde samtliga gånger upp privat istället för min körskola (ville få klar det tidigare än de tiderna de kunde erbjuda). Många av mina tjejkompisar som kör mycket sämre klarade på första eller andra trots många fler brister i sin körning under uppkörningen men samtliga har kört upp med trafikskolan som ligger närmast uppkörningenplatsen.
Jag hejar på dig och vet att det går att klara på fjärde försöket! De gjorde ju jag :D
Dina kompisar gjorde fel som inte var trafikfarliga medans du gjorde tvärtom. Det var därför du kuggade och inte dem.
magand 2018-01-07 20:37 ! Citera #
Har en fråga är så nervös, pratar instruktören med Dig medan du kör? alltså säger han/hon sväng höger vänster eller bara kör mot centrum ? om det inte finns skyltar och jag känner inte till vart jag finns och råkat åka fel då? så många frågor har panik ;(
Svar på tal 2018-01-07 21:29 ! Citera #
Gäst 2018-01-07
Dina kompisar gjorde fel som inte var trafikfarliga medans du gjorde tvärtom. Det var därför du kuggade och inte dem.
Du har väl ingen aning om vad mina kompisar gjort för fel? Vet en som kört mot rött trots att hon borde/hade hunnit stanna och ändå klarat det. Det om något är trafikfarligt! Jag vet att jag tittade både i bakspeglen sidan och döda vinkeln, 1,2,3 som jag fått lära mig.
Gäst 2018-01-07 21:30 ! Citera #
magand 2018-01-07
Har en fråga är så nervös, pratar instruktören med Dig medan du kör? alltså säger han/hon sväng höger vänster eller bara kör mot centrum ? om det inte finns skyltar och jag känner inte till vart jag finns och råkat åka fel då? så många frågor har panik ;(
Nej, du skall kunna köra självständigt mot ett givet mål, vilket är det som prövas. Det vill säga, kör mot centrum är ett självklart mål du kan få, och då skall du kunna följa skyltar dit utan problem.
Gäst 2018-01-07 21:31 ! Citera #
Svar på tal 2018-01-07
Du har väl ingen aning om vad mina kompisar gjort för fel? Vet en som kört mot rött trots att hon borde/hade hunnit stanna och ändå klarat det. Det om något är trafikfarligt! Jag vet att jag tittade både i bakspeglen sidan och döda vinkeln, 1,2,3 som jag fått lära mig.
Menar såklart sidospelgeln gick lite fort på tangenterna
Lidene 2018-01-07 22:57 ! Citera #
Inte ge upp. det är svårt.själv vart jag trött på det. med femte gånger har jag min körkort och är glad på det. rekomenderas Trafikskola i simrisham. bra skola och trävligt lärare.
Gäst 2018-01-08 01:03 ! Citera #
Svar på tal 2018-01-07
Du blir bara kuggad för trafikfarliga fel eller upprepade fel som visar att du inte kan hantera en bil. Säger ”bullshit” att din kompis åkte mot rött och klarade sig, det är ett allvarligt trafikbrott.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov