Kan någon förklara vad jag kan ha gjort för fel? Inspektören berättade aldrig att jag kuggade på detta och jag frågade aldrig för va/är så uppgiven. Kuggade min tredje uppkörning idag Anade inte att jag skulle kugga på just detta. Jag körde ju liksom inte 70km/h som hastighetsbegränsningen, utan körde lägre pga av vägen samt att mötande trafik kom då å då. Visade tydligt att jag förflyttades mer i sidoled när jag skulle ge mötande trafik mer utrymme, men jag antar att inspektören inte ansåg att det var bra. Om någon har typ en gissning vad det skulle vara, så hade jag varit så himla tacksam.
Underkänt: Uppvisa en rutinmässig manövrering
Din körning har visat brister i hur du manövrerar fordonet. Du behöver exempelvis träna på att växla, styra, gasa och bromsa så att du kan framföra fordonet på ett kontrollerat sätt.
- Körning på smal/krokig väg
Underkänt: Visa goda avsökningsrutiner
Din körning har visat brister i avsökning och uppmärksamhet. Du behöver träna på när, var och hur du tittar i olika trafiksituationer för att upptäcka risker i tid och kan anpassa din körning till det exempelvis när du närmar dig korsningar, cirkulationsplatser och övergångsställen.
Underkänt: Förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp
Din körning har visat brister i hur du förutser och bedömer hur din egen körning påverkar olika situationer i trafiken. Du behöver träna på att tidigt upptäcka och bedöma hur din egen och andras körning kan påverka en trafiksituation och vilka konsekvenser det kan få.
Underkänt: Anpassa hastigheten efter de omständigheter som råder
Din körning har visat brister i hur du anpassar din hastighet. Du behöver träna på att anpassa hastigheten, inte bara till de hastighetsbegränsningar som råder utan också till olika trafiksituationer och miljöer.
Underkänt: Anpassa placeringen efter de omständigheter som råder
Din körning har visat brister i hur du placerar ditt fordon. Du behöver träna på att välja rätt placering av ditt fordon på olika vägar, körfält och i övriga situationer, så att du tydligt visar andra vart du ska.
Underkänt: Samspela med andra trafikanter
Din körning har visat brister i hur du samspelar med andra trafikanter. Du behöver utveckla din förmåga att samspela och köra på ett tydligt sätt så att du visar dina medtrafikanter vad du tänker göra.