Är det inbakat i hyran också för alla som inte har bil? Så att liksom hela området ’betalar’ för själva parkeringen?
Haha, vad kul att du fick uppleva din rätt att parkera på riktigt.
Förstår att han blev irriterad, men nu när du har förklarat att det är en P-skylt följt av endast en tilläggstavla är det tydligt vad som gäller. Tack också för att du har gjort mig uppmärksam på att verkligen hålla utkik gällande vad ”Boende” innebär i ett specifikt område.
Ja alla boenden har rätt till en 1 parkeringsplats, oavsett om man har bil eller inte. Så då kan dom som inte har bil nyttja sin rätt om dom skulle få besök som kommer med bil.
Vad roligt att man kan hjälpa till, tack själv för att du berättade hur du har det hos er
Roligt att se hur andra har det, men samtidigt så får det mig att fundera om det ser olika ut från kommun till kommun.
För jag vet att hos våran grannkommun så har dom exakt samma skyltkombination som vi har, men där får alla parkera om det finns någon plats ledig, så där har inte dom boenden någon som helst förtursrätt till en parkeringsplats.