Start > Körkortsforum > Vilken stad är lättast

Vilken stad är lättast

henok 2019-02-05 22:41 ! Citera #
Gäst 2017-12-02
Vilken stad är lättast att köra upp i Småland eller i närheten?
Köra
kn 2019-02-06 09:41 ! Citera #
Den lättaste staden att köra upp i är den man övat mest i
Johan 2019-02-06 09:59 ! Citera #
Klarade uppkörningen idag i Nynäshamn och nu har jag körkort.

Kuggade 3 gånger i Jakobsberg o där kan jag alla vägar. Så de spelar ingen roll vart man kör upp.
Gästen 2019-02-06 13:21 ! Citera #
Johan 2019-02-06
Klarade uppkörningen idag i Nynäshamn och nu har jag körkort.

Kuggade 3 gånger i Jakobsberg o där kan jag alla vägar. Så de spelar ingen roll vart man kör upp.
Hur kuggade du i Jakobsberg?

Tänk så här: Om du inte kan köra upp i Jakobsberg, där du har koll på vägarna (du kanske till och med bor där), hur tänker du en dag köra i Jakobsberg då?
... 2019-02-06 15:37 ! Citera #
Gästen 2019-02-06
Hur kuggade du i Jakobsberg?

Tänk så här: Om du inte kan köra upp i Jakobsberg, där du har koll på vägarna (du kanske till och med bor där), hur tänker du en dag köra i Jakobsberg då?
Varför tror du att han tänkt köra i Jakobsberg?
Gäst 2019-02-13 10:37 ! Citera #
Tycker denna fråga är fel. Hör talas om så många som bor i Stockholmsområdet som åker iväg för att ta körkort för att det är ”lättare utanför Stockholm”.
Problemet är bara att när dom kommer hem till Stockholm så har dom svårt att köra eller rent av vill inte köra där.
Det bästa är väl att lära sig köra där man kommer att köra mest? Om man tycker trafiken i sin hemstad är svår är det väl bättre att lära sig köra där med skolan än att ta den enkla vägen och lära sig på ”enklare” ort för att sedan behöva lära sig själv att köra i sitt hemmaområde?

Mitt svar är att lära sig köra där man kommer köra som mest och inte tänka så mycket på vad som är lättast. Det kanske tar några lektioner extra om man bor i ett ”svårare” område men då kan du köra där när du väl tagit körkort.
Fendon 2024-01-21 23:24 ! Citera #
Vetlanda 110%

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest