Start > Körkortsforum > Uppkörning Helsingborg - ngt f…

Uppkörning Helsingborg - ngt fel?

Gäst 2018-10-15 15:15 ! Citera #
I och för sig kan jag förstå problemet med punkt 1. Hur långt var det i sidled mellan dig och damen? Du säger att du sökte ögonkontakt men fick du ögonkontakt? Passerar man en meter ifrån en person som man inte är säker på vet att den vet att man är där så blir man ju tvungen att näst intill stanna. Antar att det var en smal väg eller att det fanns mötande trafik?
Piraten74 2018-10-16 03:44 ! Citera #
Gäst 2017-11-29
Hej! Hade bokat in en uppkörning i malmö om ngr dagar men fick boka om pga akut operation dan innan. Den enda tiden jag kunde få var i Helsingborg i slutet av månaden och det lät ju jättebra att få en tid där med så kort varsel (det fanns inga i malmö förrän juni!!) men.. sen började jag googla, hittar en artikel om en körskola som flyttat alla sina elevers uppkörningar från Helsingborg till Hässleholm och Halmstad pga att de i Hbg kuggade folk för de löjligaste sakerna och har en tendens att inte titta på helheten när det kommer till körningen. Artikeln: helsingborg.lokaltidningen.se/nyheter/2015-10-21/-Trafikskola-nobbar-uppkörning-i-Helsingborg-281097.html

Kollade upp de andra orterna i Skåne och alla är helt uppbokade med inga nya tider förrän maj/juni - förutom Helsingborg. Där kan man typ välja och vraka i dec och jan. Så nu blir jag orolig, det är väl ett ganska dåligt tecken? Är detta sant, att hbg undviks??
Har kört upp o Helsingborg och dom är inte hårdare där än någon annanstans.

Förstår du inte dina egna fel utan lägger skulden på att inspektören, så är du inte redo för körkort.

Rätt uppenbara och självklara saker som du blev kuggad på, endå borde dom godkänna dig,otroligt...

Om du var inspektör hade du godkänt dig själv ? och kunna säga efteråt med gott samvete han kommer klara sig fint i trafiken..

Ta till dig vad som är sagt och träna istället så har du snart körkortet.

Mvh
Pirayen74

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo