Start > Körkortsforum > Tips för att klara teoriprovet

Tips för att klara teoriprovet

Sof 2017-11-16 21:51 ! Citera #
Hej!

Jag har teoriprov den 30 november och har pluggat i ca 1,5 månad.. Nu är det två veckor kvar och jag känner att jag inte kan nånting.. Hur ska jag få in allt det här till den 30 november - det känns helt övermäktigt :cry:

Någon som sitter på riktigt bra studietips? hur ska jag klara provet?!
Tjej 22 år 2017-11-16 23:10 ! Citera #
Titta på youtube de 8 kapiteln som finns om teori frågor dem är mycket mycket lika. Jag klarade teorin pp första med hjälp av de.

Gäst 2017-11-17 01:21 ! Citera #
Sof 2017-11-16
Hej!

Jag har teoriprov den 30 november och har pluggat i ca 1,5 månad.. Nu är det två veckor kvar och jag känner att jag inte kan nånting.. Hur ska jag få in allt det här till den 30 november - det känns helt övermäktigt :cry:

Någon som sitter på riktigt bra studietips? hur ska jag klara provet?!
Läser du även böckerna?
qwerty 2017-11-18 16:36 ! Citera #
Hej.
Jag har klarat både teorin och uppkörningen på första försöket och de bästa tipsen jag kan ge dig angående teorin är att läsa boken noga, minst 2 gånger innan provet. Sedan är det bara att testa dina kunskaper mha datatester här eller i Elevcentralen (jag rekommenderar dock Elevcentralen för frågorna där kommer ganska nära det riktiga provet). Men det är bra att blanda olika källor för att kunna se hur omformuleringar kan se ut. Vidare får man inte vara nervös. Är du nervös, så har du fuckat upp allt.

Lycka till! Du klarar det säkert! Även om det känns som att det inte finns någonting i huvudet, är det kanske pga nervositeten. Försök ta det lugnt så klarar du det!
Pjär von Shyfernstine 2017-11-23 14:48 ! Citera #
Ett tips jag kan ge är att läsa igenom hela boken 2-3 ggr och stryka under viktig information med en penna och skriva några få stödord. Så när du repeterar och bläddrar igenom boken så kommer du ihåg sida för sida genom att bara titta på stödorden.
Det finns ingen genväg. Första gången jag gjorde proven så pluggade jag knappt eftersom att jag trodde att det skulle vara enklare. Men sedan förstod jag att man måste verkligen kunna allt och ha sunt förnuft. Om det är något som kommer på provet och du inte minns i boken så får du utgå från vad som är mest troligt.
Det är rätt bra att öva på alla gratisprov du kan hitta på nätet och om du vill ha fler så kan du ju köpa här.
S 2017-11-30 12:32 ! Citera #
Hej, jag klarade teorin på första försöket 63/65. Jag har inte läst boken, gjorde tester på körkortsonline och elevcentralen. Jag kollade upp alla svar på nätet så fort jag inte fattade något. Riktiga tester är enklare än många säger. Frågor är väldigt tydliga och det går inte att tolka dem fel. Lycka till!
Gäst 2017-11-30 15:47 ! Citera #
S 2017-11-30
Hej, jag klarade teorin på första försöket 63/65. Jag har inte läst boken, gjorde tester på körkortsonline och elevcentralen. Jag kollade upp alla svar på nätet så fort jag inte fattade något. Riktiga tester är enklare än många säger. Frågor är väldigt tydliga och det går inte att tolka dem fel. Lycka till!
Grattis! Varför läste du inte boken?
S 2017-12-01 12:37 ! Citera #
Jag hade ingen bok:p däremot så hade jag 3 st körkortshäften och tyckte att de var bra:)
S 2017-12-01 15:39 ! Citera #
S 2017-12-01
Jag hade ingen bok:p däremot så hade jag 3 st körkortshäften och tyckte att de var bra:)
Neeeh, jag tror dig inte :(
S 2017-12-02 22:47 ! Citera #
S 2017-12-01
Neeeh, jag tror dig inte :(
Hahaha, nej, det behöver du inte heller göra! Klarar man alla tester på elevcentralen och körkortsonline, klarar man även riktiga teorin! Så är det bara

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
15
I dag 13:24
9
I går 22:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo