Start > Körkortsforum > Chockad över långa väntetider …

Chockad över långa väntetider hos Trafikverket!

Gäst 2017-10-21 00:02 ! Citera #
Ellen 2017-10-20
:o :cry:

Jag fick indraget kökort under prövotiden i en månad. Under den månaden passade jag på att gå om riskutbildningarana. Idag när jag skulle boka prov igen fick jag tid om 4 månader!!! En förseelse som bedöms vara värt en månad med indraget körkort blir alltså i praktiken 5 månader. Det är inte rimligt, tycker jag. På andra orter är det ännu längre tider vilket är helt absurt. Vad tycker ni? Vem är ansvarig för dessa provocerande långa tider?
Det kan också vara så i ditt fall att eftersom du antagligen gjort en trafikförtelse på din prövotid, så bedömmer dom dig hårdare, eller så är det bara lite körigt på transportstyrelsen just nu, ärligt talat så vet jag faktiskt inte varför det det tar så lång tid, det jag däremot vet är att man ska följa trafikregler och hålla sig till lagen:)) ring transportstyrelsen och fråga, det är gratis
T 2017-10-21 22:01 ! Citera #
Gäst 2017-10-20
Minst lika stor del av problemet är de löjligt höga kraven som ställs på slavgöran som körning de facto är.
Om någonting är bilkörning en enorm frihet och knappast slavgöra. Jag tycker att det är bra att kraven är höga. Det finns redan alldeles för många oansvariga och hänsynslösa förare ute i trafiken.
Gäst 2017-10-22 12:12 ! Citera #
Håller med vad ”T” skrev

Att tycka att bilkörning och allt lärandes som ingår i det är ett slavgöra, ja då kanske man inte ska ha körkort.
Tycker inte att det är speciellt svårt eller jobbigt att läsa teorin och övningsköra. Och det är inte hårda krav som krävs.
Men kan förstå att ni som är lite slöa av er tycker det, och ni kanske vill att våra gator ska se ut som dom gör i Ryssland?

Orkar ni inte plugga, så ge fasiken i att ens få ett körkort!
Gäst 2017-10-22 21:05 ! Citera #
Ellen 2017-10-20
Tråden handlar om de långa väntetiderna hos Trafikverket, inte om min körning. Att tiderna är flera gånger längre än när jag tog körkort första gången är det jag är upprörd över. Jag verkar dock vara den enda som tycker att det är orimligt långa tydligen och ingen verkar veta varför det är så

Det var värst vad en del sitter på höga hästar i det här forumet. Ni kan lägga ner er tråkiga besswerwisserstil tycker jag. :( Sverige är stenhårda jämfört med de flesta andra länder och där andra länder ger en prick ryker körkortet direkt!
Prövotiden är till för att sortera bort förare som dig. Ni som egentligen inte är redo för körkort och bara hade tur på uppkörningen.

Du gjorde bort dig totalt och jag är GLAD att du blev av med körkortet för nu ska du fan i mig lära dig en läxa för livet, Ellen.

För övrigt så har du inte längre förstagångsprioritet och det är därför det inte finns tider där du kan ”boka och glömma” tills datumet kommer. Du bråkar med alla andra storkuggare nu.

Och det finns tider, du måste bara uppdatera sidan varenda dag flera minuter på morgonen för att få tag i avbokade tider.

Trodde du verkligen att du inte skulle få skit för det du gjort? Du bröt mot vår svenska lag och ska straffas därefter. Helt ditt fel. Sympati får du fan inte. Men skyll på systemet du, Ellen. Hoppas du inte bor kring Stockholm för jag vill inte att du krockar med mig.
Conny 2020-05-20 19:51 ! Citera #
Gäst, vicken idiot
Camilla 2020-05-21 14:04 ! Citera #
Gäst 2017-10-22
Prövotiden är till för att sortera bort förare som dig. Ni som egentligen inte är redo för körkort och bara hade tur på uppkörningen.

Du gjorde bort dig totalt och jag är GLAD att du blev av med körkortet för nu ska du fan i mig lära dig en läxa för livet, Ellen.

För övrigt så har du inte längre förstagångsprioritet och det är därför det inte finns tider där du kan ”boka och glömma” tills datumet kommer. Du bråkar med alla andra storkuggare nu.

Och det finns tider, du måste bara uppdatera sidan varenda dag flera minuter på morgonen för att få tag i avbokade tider.

Trodde du verkligen att du inte skulle få skit för det du gjort? Du bröt mot vår svenska lag och ska straffas därefter. Helt ditt fel. Sympati får du fan inte. Men skyll på systemet du, Ellen. Hoppas du inte bor kring Stockholm för jag vill inte att du krockar med mig.
Så otroligt otrevligt ”gäst” är. Håller med Ellen, det är alldeles för långa väntetider. Och alla kan begå misstag.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov