Start > Körkortsforum > Chockad över långa väntetider …

Chockad över långa väntetider hos Trafikverket!

Ellen 2017-10-20 11:16 ! Citera #
:o :cry:

Jag fick indraget kökort under prövotiden i en månad. Under den månaden passade jag på att gå om riskutbildningarana. Idag när jag skulle boka prov igen fick jag tid om 4 månader!!! En förseelse som bedöms vara värt en månad med indraget körkort blir alltså i praktiken 5 månader. Det är inte rimligt, tycker jag. På andra orter är det ännu längre tider vilket är helt absurt. Vad tycker ni? Vem är ansvarig för dessa provocerande långa tider?
T 2017-10-20 12:21 ! Citera #
Jag tror inte att det är de som bokar sin första uppkörning som är orsak till de långa väntetiderna utan de som likt dig gör sin andra, tredje, fjärde etc. uppkörning. Så jag skulle vilja påstå att du själv är en del av problemet, tyvärr.
Gäst 2017-10-20 12:23 ! Citera #
Ellen 2017-10-20
:o :cry:

Jag fick indraget kökort under prövotiden i en månad. Under den månaden passade jag på att gå om riskutbildningarana. Idag när jag skulle boka prov igen fick jag tid om 4 månader!!! En förseelse som bedöms vara värt en månad med indraget körkort blir alltså i praktiken 5 månader. Det är inte rimligt, tycker jag. På andra orter är det ännu längre tider vilket är helt absurt. Vad tycker ni? Vem är ansvarig för dessa provocerande långa tider?
Dom kanske bedömmer hårdare om man blir av med kortet under prövotiden, jag tror nog att man hamnar längst bak i kön, lite nyfiken,hur lyckades du bli av med körkortet? En kompis till mig lyckades med bedriften att bli av med kortet 3 veckor efter han tog det för fortkörning! 60 km på en 30 väg! Inte bra
Ellen 2017-10-20 12:54 ! Citera #
Så ni menar alltså att det är extra långa väntetider för mig och för andra som kör upp för andra gången. Intressant.

Hur långa väntetider är det för er andra runtom i landet?
Lag och rätt 2017-10-20 13:40 ! Citera #
Ellen 2017-10-20
:o :cry:

Jag fick indraget kökort under prövotiden i en månad. Under den månaden passade jag på att gå om riskutbildningarana. Idag när jag skulle boka prov igen fick jag tid om 4 månader!!! En förseelse som bedöms vara värt en månad med indraget körkort blir alltså i praktiken 5 månader. Det är inte rimligt, tycker jag. På andra orter är det ännu längre tider vilket är helt absurt. Vad tycker ni? Vem är ansvarig för dessa provocerande långa tider?
Buhu...
Lägg ner. Du har brutit mot lagen och åkt fast. Svårt att känna sympati. Ska slarviga lagbrytare gå före oskyldiga förstagångsuppkörare? Lycka till att övertala någon.
Ellen 2017-10-20 13:56 ! Citera #
Ja, det var väl förväntat att de som självklart aldrig gjort någon miss i trafiken skulle dyka upp med moralpredikningar.

4-6 månaders väntetid (ungefärlig väntetid i hela landet just nu) är alltså helt ok väntetid för uppkörning? Ja men då så.

För övrigt hade jag två fel på teoriprovet och klarade uppkörning på första försöket så har inte direkt belastat Trafikverket mer än många andra.
Gäst 2017-10-20 14:13 ! Citera #
Den enda som är ansvarig för detta dilemma är du själv...
Du hade lyckts fått ditt körkort, och slarvigt nog brutit mot lagen så att sitta och skylla på Trafikverket att det finns dåligt med tider är bara patetiskt tycker jag!

Eftersom du kör som du gör och agerar nu som du gör så visar det klara tendenser på att du är rätt omogen och kanske inte ska ha körkort.

Så tyvärr tycker jag inte en dugg synd om dig att du har hamnat där du har hamnat, bara hoppas du kan ta lärdom av detta!
Ellen 2017-10-20 14:37 ! Citera #
Tråden handlar om de långa väntetiderna hos Trafikverket, inte om min körning. Att tiderna är flera gånger längre än när jag tog körkort första gången är det jag är upprörd över. Jag verkar dock vara den enda som tycker att det är orimligt långa tydligen och ingen verkar veta varför det är så

Det var värst vad en del sitter på höga hästar i det här forumet. Ni kan lägga ner er tråkiga besswerwisserstil tycker jag. :( Sverige är stenhårda jämfört med de flesta andra länder och där andra länder ger en prick ryker körkortet direkt!
To 2017-10-20 14:57 ! Citera #
Det är dåligt med tider runt om i landet.. Men sitt och uppdatera sidan på morgonen jag lyckades hitta en tid genom att göra så.
Ellen 2017-10-20 15:18 ! Citera #
To, tack för ditt svar. Ok så det är likadant i hela landet alltså för alla. Bra att veta.

Tack för tipset med att uppdatera, det ska jag göra. :)

Jag tänker att det är synd om alla som går på trafikskola, kör x antal månader och får veta att ”nu är du redo för uppkörnig” och sedan behöver vänta i 5 månader till. Att behöva ta en massa körlektioner bara för att inte glömma det man har lärt sig innan man kör upp.

Är det någon som vet vad de kraftigt förlängda köerna beror på? Det kan väl knappast vara så att folk kör upp dubbelt så många gånger jämfört med för 1-2 år sedan? Jag hittade itrådar från 2010-2013 och då verkar det som att en månad betraktades som lång väntetid. Intressant utveckling.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov