Start > Körkortsforum > Kristianstad

Kristianstad

Gäst 2017-12-22 14:07 ! Citera #
Mihala 2017-12-21
Oh Wallah, värken bra i Malmö eller inte är samma sak över hela Sverige. Själv har jag hållit på körkortet i 6 år och inte klarat uppkörningen, teori går jättebra för mig. Har gjort uppkörningen många gånger och i många städer samt inte blivit godkänt, för varje gång så säger de något. Oh är så galen nu men håller fortfarande med körkortet haha lycka till =)
Vad är det för saker som du blir kuggad för?
Vad står det på dina förarprotokoll?
Piraten74 2017-12-23 02:15 ! Citera #
Gäst 2017-12-21
Du säger emot dig själv lite när du först skriver att du är emot det, men sedan raden efter så kan man klara det om man har kunskapen... Så varför vara emot det ens från första början?
Det är ju som sagt likadana regler över hela Sverige, och inspektörerna bedömer lika till över 90% oavsett vart man kör upp.
Så vad spelar det för roll vart man har sin uppkörning???
Som sagt luktar det lite dubbelmoral hos dig, eller har du tjuv snuttat på julspriten? :D
Ingen dubbel moral eller sprit här :)
Det ja menar bor man tex i Stockholm och åker till Kiruna för köra upp, så får du en betydligt lättare uppkörning då trafik och vägar inte är dubbefiler m.m
Men så klart samma trafik regler!
Förstår du nu :)
Gäst 2017-12-23 17:06 ! Citera #
Piraten74 2017-12-23
Ingen dubbel moral eller sprit här :)
Det ja menar bor man tex i Stockholm och åker till Kiruna för köra upp, så får du en betydligt lättare uppkörning då trafik och vägar inte är dubbefiler m.m
Men så klart samma trafik regler!
Förstår du nu :)
Absolut, det är kristallklart :D
Men jag tror inte någon är villig att åka över 110 mil för att göra en uppkörning, och gör man det bara för att man inte klarar av att köra i Stockholm så kanske man ska vänta lite med sin uppkörning.
Men finns det inga tider i Sthlm så visst är jag för att åka bort för att ha en uppkörning, så gjorde jag när jag skulle köra upp :D
Mihala 2017-12-25 23:22 ! Citera #
Gäst 2017-12-22
Vad är det för saker som du blir kuggad för?
Vad står det på dina förarprotokoll?
Som sagt så säger de något nytt varje gång jag gör uppkörningen, det kan vara att de är rasister med tanke på att jag är född i ett annat land, detta betyder inte att svenskar är rasister men tyvärr så är det ett stort anledningen till varför de inte godkänner mitt uppkörning. Har även bytt många gånger trafikskolor i många städer men inte funkat heller. Skall vara ärlig utan att hitta på så har jag gjort uppkörningen 12 gånger bara i (Helsingborg) och inte klarat, har även gjort 8 gånger utanför Helsingborg alltså i andra ställe i Sverige men inte klarat. Har betalat mer än hundra tusen för körkortet men inte klarat uppkörningen. Detta betyder inte att jag skall sluta kämpa utan det ger mig bara styrke, skall ha teoriprov och uppkörning nu i början av 2018, ni får önska mig lycka till. =)
Piraten74 2017-12-26 05:21 ! Citera #
Gäst 2017-12-23
Absolut, det är kristallklart :D
Men jag tror inte någon är villig att åka över 110 mil för att göra en uppkörning, och gör man det bara för att man inte klarar av att köra i Stockholm så kanske man ska vänta lite med sin uppkörning.
Men finns det inga tider i Sthlm så visst är jag för att åka bort för att ha en uppkörning, så gjorde jag när jag skulle köra upp :D
Du tror inte det haha
Har läst här inne folk som åker så långt för dom inte klarar uppkörningen där dom bor!!
Tycker personligen att det inte borde vara godkänt att göra så..
Gäst 2017-12-26 16:41 ! Citera #
Piraten74 2017-12-26
Du tror inte det haha
Har läst här inne folk som åker så långt för dom inte klarar uppkörningen där dom bor!!
Tycker personligen att det inte borde vara godkänt att göra så..
Då förstår jag dig lite bättre...
Om man åker bort för att göra sin uppkörning bara för att man inte klarar av att köra där man bor, så kommer man vara rena rama trafikfaran när man kommer hem igen. Och då är man enligt mig inte redo för att ha sin uppkörning.
Finns det uppkörningstider där man bor så borde man i första hand försöka få en tid där. Men som jag skrev tidigare så kan jag förstå om man åker till en annan ort om det inte finns några tider alls i området där man bor.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo