Start > Körkortsforum > Kristianstad

Kristianstad

johanna 2017-10-16 14:57 ! Citera #
Kuggade min första uppkörning och hittade nu en tid i Kristanstad.. Kan någon dela med sig om var man brukar köra? Hur stora är rondellerna? Är det mycket stadskörning eller mer i typ ett villaområde? Är så galet nervös...

Kan tillägga att jag bor i Malmö och aldrig har varit i Kristianstad.
Gäst 2017-10-16 16:37 ! Citera #
Rekommenderar att du inte kör där om du inte vet vägarna. :
Gäst 2017-10-20 12:55 ! Citera #
Jag ska också köra upp i Kristianstad och undrar samma sak :) Någon som kört upp där?
Gäst 2017-10-20 14:08 ! Citera #
Med håller vad ”Gäst” skrev, är man inte van att köra där så ska man nog inte boka en uppkörning där.
Man ska helst boka sin uppkörning i den stad där man kommer köra mest...
Men finns det inga tider så kan jag köpa det, men istället för att sitta på nätet och fråga om hur det ser ut, så kan man ju åka till den stan och övningsköra lite för att få ett bättre perspektiv på hur det ser ut...
För att läsa om hur det är hjälper föga, då kan man lika gärna sitta och studera Google maps :D
Gäst 2017-12-19 20:36 ! Citera #
Hur gick det med uppkörningen i Kristianstad?
Gäst 2017-12-20 09:39 ! Citera #
johanna 2017-10-16
Kuggade min första uppkörning och hittade nu en tid i Kristanstad.. Kan någon dela med sig om var man brukar köra? Hur stora är rondellerna? Är det mycket stadskörning eller mer i typ ett villaområde? Är så galet nervös...

Kan tillägga att jag bor i Malmö och aldrig har varit i Kristianstad.
Google maps!!!!
Gäst 2017-12-20 11:02 ! Citera #
Gäst 2017-12-20
Google maps!!!!
Va? Menade hur uppkörningen gick för personen. Blev hon liksom godkänd eller ej!!
Piraten74 2017-12-21 04:00 ! Citera #
Byter man stad för att så kallat få en enklare uppkörning så är ja emot det.
Men finns det inga tider där man bor så helt okej..
Men spela roll om du inte känner till det!
Tror nog dom har samma trafikregler där som i Malmö:)
Å hitta behöver du inte göra då inspektören hjälper dig vart du ska köra och ger instruktioner hur man kommer ditt.
Du fixar det om du har kunskapen!
Lycka till.
Gäst 2017-12-21 15:56 ! Citera #
Piraten74 2017-12-21
Byter man stad för att så kallat få en enklare uppkörning så är ja emot det.
Men finns det inga tider där man bor så helt okej..
Men spela roll om du inte känner till det!
Tror nog dom har samma trafikregler där som i Malmö:)
Å hitta behöver du inte göra då inspektören hjälper dig vart du ska köra och ger instruktioner hur man kommer ditt.
Du fixar det om du har kunskapen!
Lycka till.
Du säger emot dig själv lite när du först skriver att du är emot det, men sedan raden efter så kan man klara det om man har kunskapen... Så varför vara emot det ens från första början?
Det är ju som sagt likadana regler över hela Sverige, och inspektörerna bedömer lika till över 90% oavsett vart man kör upp.
Så vad spelar det för roll vart man har sin uppkörning???
Som sagt luktar det lite dubbelmoral hos dig, eller har du tjuv snuttat på julspriten? :D
Mihala 2017-12-21 21:07 ! Citera #
Oh Wallah, värken bra i Malmö eller inte är samma sak över hela Sverige. Själv har jag hållit på körkortet i 6 år och inte klarat uppkörningen, teori går jättebra för mig. Har gjort uppkörningen många gånger och i många städer samt inte blivit godkänt, för varje gång så säger de något. Oh är så galen nu men håller fortfarande med körkortet haha lycka till =)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
2024-05-16 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest