Start > Körkortsforum > SOLLENTUNA

SOLLENTUNA

Sosa 2017-11-10 21:49 ! Citera #
Hej! Körde upp i Sollentuna i början av året. Godkänt på första försöket. Körde med en inspektörsaspirant och hennes handledare. Det var lite svettigt. Väldigt många granskande ögon, haha. Fick fickparkera vid Rotebro centrum. Köra motorväg gånger två. En massa vänstersvängar i rondeller. Backa in mellan två bilar. Med mera. Min säkerhetskontroll var att kolla alla lampor bak på bilen. Jag gjorde en del misstag men fick godkänt med motiveringen att de märkte att jag hade stenkoll runt bilen och hade ett bra säkerhetstänk trots mina missar. De tyckte att jag kändes trygg och lugn.

Lycka till och se till att ha koll på rondellkörandet! Mycket rondeller runt uppkörningskontoret i Sollentuna. En del av dem rätt hetsiga i tätare trafik. Kika på Google maps för att få en överblick är mitt tips.
Vilda 2017-11-11 19:37 ! Citera #
Klarade igår min andra uppkörning.
Kuggade på första försöket, körde i fel fil i cirkulationsplats.. hade en tråkig handledare vid namn Johan, satt tyst hela uppkörningen.

Igår va de dags igen, hade en man vid Lasse, jätte trevlig o fick köra motorväg till Rotebro, o sen på motorvägen igen o åka mot stinsen där jag fick parkera hur jag ville.
Åkte tillbaka till trafikverket o då sträcker han fram handen o säger ”de där gick ju bra”

Fattade inte att jag hade klarat de så jag fick fråga haha.
Va så glad att jag grät!
Anders 2020-10-24 11:57 ! Citera #
Vilda 2017-11-11
Klarade igår min andra uppkörning.
Kuggade på första försöket, körde i fel fil i cirkulationsplats.. hade en tråkig handledare vid namn Johan, satt tyst hela uppkörningen.

Igår va de dags igen, hade en man vid Lasse, jätte trevlig o fick köra motorväg till Rotebro, o sen på motorvägen igen o åka mot stinsen där jag fick parkera hur jag ville.
Åkte tillbaka till trafikverket o då sträcker han fram handen o säger ”de där gick ju bra”

Fattade inte att jag hade klarat de så jag fick fråga haha.
Va så glad att jag grät!
Hur körde du i rondellerna? Alltså byt du till vänster fil efter den första rondellen för att ta vänster mot e4?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov