Start > Körkortsforum > SOLLENTUNA

SOLLENTUNA

Gäst 2017-10-13 17:26 ! Citera #
Tjenare

Hade en uppkörning i Farsta men bokade om till Sollentuna idag.
Kuggade min körning i Farsta i tisdags så min fråga är hur skiljer sig Sollentuna från Farsta?
Både ska ju statistiskt sätt vara de två värsta ställena i Sverige men tycker inte jag hör lika mycket gnäll över Sollentuna som över Farsta.
Är det möjligtvis lättare i Sollentuna?

Tacksam för svar.

Mvh
Gäst 2017-10-13 23:22 ! Citera #
Kuggade oxå i Farsta, så du är inte ensam :(
Gäst 2017-10-14 09:04 ! Citera #
Kuggade också Farsta, ny körning om en månad o en vecka
Gäst 2017-10-14 12:30 ! Citera #
Gäst 2017-10-14
Kuggade också Farsta, ny körning om en månad o en vecka
I farsta igen elr? hur hitta du :o
Gäst 2017-10-14 16:14 ! Citera #
Nån som kört upp i Sollentuna vad har ni att säga?
gäst 2017-10-14 20:58 ! Citera #
Inget svårt i sollentuna, enkla vägar
Gäst 2017-10-14 21:03 ! Citera #
gäst 2017-10-14
Inget svårt i sollentuna, enkla vägar
Så de e lättare än Farsta?
Gäst 2017-10-14 22:12 ! Citera #
Ingen av ställena är speciellt svåra att köra vid...
Yajirou 2017-10-14 23:26 ! Citera #
Så länge du är klar med din övningskörning så är det i princip 99% omöjligt att misslyckas, t.o.m i Farsta. Fast så har man ju nervositeten som f***ar upp lite men nästa gång kommer det gå galant då du vet hur det går till.
Jag körde upp 2 ggr. Klarade båda, misslyckades med teorin, därför 2 körningar. Är inte så värst bra när det gäller prov :P Körde båda ggr i Farsta så vet inte hur Sollentuna ser ut men tror det borde vara mer trafik samt rondeller och mer stress. Satsa på Farsta och hoppas få åka ut mot Länna eller annat iställat :P
I dagsläget, de värsta förarna är de som kör arbetsfordon, dvs nån byggföretag eller liknande som har alltid bråttom och sick-sackar i trafiken men bara va dig själv så kommer det gå bra. Satsa på körning någonstans mellan 9-11 på dagen så går det bra.
Farsta.... 2017-10-15 21:04 ! Citera #
Inget är ”svårare” eller ”enklare” för den delen. Om du skall ha den attityden till att ta körkort där du uppenbarligen söker den enklaste vägen till körkortet då borde du åka kollektivt. Statistiken anger ju endast hur många som kuggat, att det är en direkt följd av att det är ”svårare” stämmer inte. Det kan vara så enkelt som att fler väljer att boka uppkörning tidigare i Farsta än i andra delar av riket., allt handlar om hur man tolkar statistiken. Mitt tips är att fortsätta öva på körningen så att den sitter i benmärgen och kör sedan upp på valfri ort. Svårare än så är det inte.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 22:00
3
I dag 21:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo