Start > Körkortsforum > För låga kunskapskrav?

För låga kunskapskrav?

Torille 2017-09-24 16:36 ! Citera #
Gäst 2017-09-24
Hur kan du inte fatta det? 60p krav ger inget mätbart resultat i skillnad och är varken realistiskt att uppnå för gemene svensk eller rimligt. Du vet inte vad en person kuggar på. Likadant för stickprovet på uppkörningen. Det kan vara vad som helst. Det är så testet är uppbyggt. En generell poäng på teorin funkar, poäng på specifika kategorier(som du egentligen letar efter) finns inte och det är det du bör förespråka istället.

Din ökning till 60p ger alltså inget och är fullständigt meningslös.

Vill du att 1% av Sveriges unga ska kunna ta körkort eller? Det låter mest som om att du gjorde teorin, råkade få över 60 och nu vill du att allt under inte ska gillas. Inte fan kräver de 60 av 65 rätt inom högutbildning heller, så varför i fan ska de göra det för körkort som inkorporerar stickprov som test?

Du svamlar bara i nattmössan och har noll förståelse för dessa typer av system.

Erkänn bara att du är outbildad. Det är alltid ni som ska kritisera vetenskapliga metoder för att försöka låta smart. Tror inte ens du har nog med IQ för att förstå situationen.
Jag förstår ärligt talat inte varför du måste angripa min intelligens bara för att jag förespråkar en högre kravgräns? Återigen kommer du inte med något konkret, men du vet i alla fall hur man tillgriper ad hominem-argumentation. Typiskt högutbildade personer, visst? Eller inte.

Jag skulle kunna gå med på någon kompromiss, där man åtminstone måste ha 95% rätt på trafikregler och trafiksäkerhet. Sådant som faktiskt spelar roll ute i trafiken.
Gäst 2017-09-25 00:09 ! Citera #
Torille 2017-09-24
Jag förstår ärligt talat inte varför du måste angripa min intelligens bara för att jag förespråkar en högre kravgräns? Återigen kommer du inte med något konkret, men du vet i alla fall hur man tillgriper ad hominem-argumentation. Typiskt högutbildade personer, visst? Eller inte.

Jag skulle kunna gå med på någon kompromiss, där man åtminstone måste ha 95% rätt på trafikregler och trafiksäkerhet. Sådant som faktiskt spelar roll ute i trafiken.
Ja då har du en poäng om du vill sätta gränser på kategorier. Det är en annan femma. Frågorna är däremot fortfarande slumpmässiga och det måste de vara så nivån måste anpassas efter det. 95% och bara på en kategori hade ej funkat för då fokuserar folk bara på den delen. Den ena delen är lika viktig som den andra och så måste det vara fortsättningsvis också.
Bitter 2018-09-28 16:20 ! Citera #
Ett år gammal tråd trålades fram.

Annan argumentering.
Min kvinna som kört bil i 40 år tog svenskt körkort nyligen.
Hon är en kompetent och förfärligt försiktig bilförare.
I Texas låter hon mig inte köra för att jag inte är tillräckligt rädd för andra bilar.

Inte hade hon 60 rätt på teoriprovet.
Vad skulle världen vinna på att neka henne svenskt körkort för det ?
J 2018-10-18 16:21 ! Citera #
Torille 2017-09-21
Hur är det egentligen rimligt att man kan ha 13 fel på teoriprovet och ändå bli godkänd? I mitt tycke borde gränsen ligga på 60. Det skulle öka kunskaperna på vägarna och sålla bort ytinlärarna som bara nöter internet-tester.

Och när vi är inne på ämnet så borde man få vänta i ett halvår till nästa bokningstillfälle om man kuggar uppkörningen tre gånger. Då skulle kanske folk tänka till en extra gång innan de chansbokar en uppkörning och sumpar ett försök (samt tar upp andra folks dyrbara tid). Kuggar man ytterligare tre gånger efter det så får man ett busskort.

Dock är väl mina förslag för exkluderande (alla ska med) så jag får fortsätta dagdrömma om ett mer trafiksäkert Sverige. Hej!
Jag klarade nyss teorin, det gör dig inte till en sämre förare för du får 52p.
finns folk som 64p och inte klarar uppkörningen, så det är kan jag inte hålla med om.
Jag pluggade som ett jävla svin och klara uppkörningen på första och skrivningen på 5te försöket.
Känner så många som får bra provet men dem kan inte hantera ett fordon.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 08:59
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest