Start > Körkortsforum > Finns inga tider för uppkörnin…

Finns inga tider för uppkörning nu i höst..

Gäst 2017-09-17 10:48 ! Citera #
Hej alla som är mitt uppe i ”uppkörnings resan” visst blir man stressad för att det inte finns tider? Har bara en månad på mig att köra upp..fick G på teorin men kugga på första, hur blir det under vår med uppkörningstider? Ska köra upp i Sthlm, Jakobsberg! Någon som vet? Jag söker varje dag efter tider men det är fan inte lätt!!
:
Gäst 2017-09-17 12:45 ! Citera #
Gäst 2017-09-17
Hej alla som är mitt uppe i ”uppkörnings resan” visst blir man stressad för att det inte finns tider? Har bara en månad på mig att köra upp..fick G på teorin men kugga på första, hur blir det under vår med uppkörningstider? Ska köra upp i Sthlm, Jakobsberg! Någon som vet? Jag söker varje dag efter tider men det är fan inte lätt!!
:
Varje dag räcker inte. Du måste kontinuerligt uppdatera sidan ibland timmar i sträck för att få någon chans. Det är fortfarande säsong för alla skolungdomar att köra upp efter övningskörning på sommaren.

Och så har du ingen förstagångsprioritet heller för den har du förlorat.
Håller med 2017-09-17 13:38 ! Citera #
Sjukt svårt att få tider. Men man får helt enkelt hålla hoppet uppe och bara uppdatera igen och igen och igen.
Gäst 2017-09-17 17:59 ! Citera #
För att slippa att hålla på med att leta tider så bör man istället köra upp när man är helt klar och känner att man klarar sin uppkörning utan några som helst problem :D

Men det går att finna tider om man har tålamod att sitta och uppdatera sidan hela tiden under förmiddagen..
Gäst 2017-09-17 19:01 ! Citera #
Vad menar du med ”förstagångsprioritet heller för den har du förlorat”? Men folk övningskör väl inte lika mycket under höst/vinter eller? Då kanske det lugnar ner sig till
Våren eller är jag ute och cyklar? Menar ni att jag måste tex uppdatera var 10e min på timmen? :/
Emma 2017-09-17 22:42 ! Citera #
Gäst 2017-09-17
För att slippa att hålla på med att leta tider så bör man istället köra upp när man är helt klar och känner att man klarar sin uppkörning utan några som helst problem :D

Men det går att finna tider om man har tålamod att sitta och uppdatera sidan hela tiden under förmiddagen..
Tycker det är onödigt att sitta och skriva så . Det är många som kuggar, så är det bara. Man kan ha övat jättemycket och under en längre period, men det är så mycket som spelar in. Man kan ha otur helt enkelt , inte kunnat sova pga nervositet, bara har en dålig dag helt enkelt. Sånt kan hända även om man känner sig hur redo som helst. Många har även gått sin utbildning via en trafikskola där erfarna lärare har kunnat berömma att nu är du mogen att köra upp. Titta bara på elitidrottare dem lyckas inte alltid även om dem lagt år på sin träning. Det är mycket som ska stämma.

Lycka till alla att hitta nya tider. Ge inte upp. I annat fall får man helt enkelt skriva om teoriprovet. Vi är många som kämpar för körkortet, så även jag. Det är en investering för livet oavsett hur krokig vägen dit är. Tappa inte hoppet - det tänker inte jag göra !
Gäst 2017-09-18 03:31 ! Citera #
Gäst 2017-09-17
Vad menar du med ”förstagångsprioritet heller för den har du förlorat”? Men folk övningskör väl inte lika mycket under höst/vinter eller? Då kanske det lugnar ner sig till
Våren eller är jag ute och cyklar? Menar ni att jag måste tex uppdatera var 10e min på timmen? :/
När man kör upp första gången har man förstagångsprioritet automatiskt, vilket gör att man ser tider som andra inte ser. När man kuggar förlorar man den och hamnar i en annan kö.

Detta är bara så att nya aspiranter ska ha en chans att få köra upp och så att alla kuggare inte kan ta alla tider (Som annars hade hänt).

Min poäng är att du inte har samma förutsättningar som förr att få tid och du måste anpassa dig till det. Uppdatera sidan en gång i minuten i några timmar på morgonen för maximal chans att lyckas, det är då folk avbokar mest.

Skolelever övningskör inte längre lika mycket som på sommaren nej, men körning och teori är färskvara och det är många som trycker på in på hösten ofta med 1 del avklarad. Brukar sega ner i oktober/november mot vintern, men absolut bästa period att köra upp är mars/april. Minst som kör upp då.

Lycka till med din tidjakt!
Gäst 2017-09-18 12:38 ! Citera #
Ok! Tack för tipset! :)
Gäst 2017-09-30 17:13 ! Citera #
Håller med Emma, ibland har man otur som jag hade..fick en inspektör som var torr och la i sig i körningen när det inte ens var nödvändigt..o min trafikskola visste vem det var och sa att hon var ”speciell” aja ge inte upp! Min kusin körde upp veckan efter mig och körde fel o glömde blinka ur rondellen..ändå blev hon godkänt för att inspektören var allmänt trevlig och sa: ingen ide att vara nervös, det är bara en uppkörning..osv! Så jag ursäktar inte för felen man för men det spelar stor roll vem man får!
Hej hej 2017-09-30 18:21 ! Citera #
Gäst 2017-09-30
Håller med Emma, ibland har man otur som jag hade..fick en inspektör som var torr och la i sig i körningen när det inte ens var nödvändigt..o min trafikskola visste vem det var och sa att hon var ”speciell” aja ge inte upp! Min kusin körde upp veckan efter mig och körde fel o glömde blinka ur rondellen..ändå blev hon godkänt för att inspektören var allmänt trevlig och sa: ingen ide att vara nervös, det är bara en uppkörning..osv! Så jag ursäktar inte för felen man för men det spelar stor roll vem man får!
Vad var det du kuggade på?
Vad står det i protokollet?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest