Vad menar du med ”förstagångsprioritet heller för den har du förlorat”? Men folk övningskör väl inte lika mycket under höst/vinter eller? Då kanske det lugnar ner sig till
Våren eller är jag ute och cyklar? Menar ni att jag måste tex uppdatera var 10e min på timmen? :/
När man kör upp första gången har man förstagångsprioritet automatiskt, vilket gör att man ser tider som andra inte ser. När man kuggar förlorar man den och hamnar i en annan kö.
Detta är bara så att nya aspiranter ska ha en chans att få köra upp och så att alla kuggare inte kan ta alla tider (Som annars hade hänt).
Min poäng är att du inte har samma förutsättningar som förr att få tid och du måste anpassa dig till det. Uppdatera sidan en gång i minuten i några timmar på morgonen för maximal chans att lyckas, det är då folk avbokar mest.
Skolelever övningskör inte längre lika mycket som på sommaren nej, men körning och teori är färskvara och det är många som trycker på in på hösten ofta med 1 del avklarad. Brukar sega ner i oktober/november mot vintern, men absolut bästa period att köra upp är mars/april. Minst som kör upp då.
Lycka till med din tidjakt!