Start > Körkortsforum > Hur man tar körkort på 3 månad…

Hur man tar körkort på 3 månader...

Gäst 2017-11-07 23:11 ! Citera #
Gäst 2017-11-07
13 tusen är jävligt mycket mer än 5 tusen ;)
Sedan har varken mamsen eller pappsen hjälpt till med sponsring när det kommer till min övningskörning :D
Haha!! mitt körkort gick på 25 svenska riksdaler, men å andra sidan körde jag enbart på trafikskola, och det blev tydligen inte en billig affär, min första bil var billigare, men har man väl tagit körkortet så skiter man väll i hur mycket det kostade? Frågor på det!?
Gäst 2017-11-08 00:00 ! Citera #
Det är körkort här Sveriges ,det är mycket drit så jag drömmar halla tidan jag vii ha hjälpa er?
Gäst 2017-11-08 09:32 ! Citera #
Gäst 2017-11-07
13 tusen är jävligt mycket mer än 5 tusen ;)
Sedan har varken mamsen eller pappsen hjälpt till med sponsring när det kommer till min övningskörning :D
Så då tog du körkort sent som fan? Eftersom du måste haft en vän/partner som handledare och denne måste ha haft körkort ett antal år.

Du kommer inte undan, nu har du backat in dig själv i ett hörn.
Du skriver att föräldrarna inte hjälpte till. Så vem var det?
Gäst 2017-11-08 11:40 ! Citera #
Gäst 2017-11-08
Så då tog du körkort sent som fan? Eftersom du måste haft en vän/partner som handledare och denne måste ha haft körkort ett antal år.

Du kommer inte undan, nu har du backat in dig själv i ett hörn.
Du skriver att föräldrarna inte hjälpte till. Så vem var det?
Det var min kusin :D
Övningskörde med honom då han plockar fri bränsle från hans företag.

Nej jag tog inte körkort sent, eller ja, beror lite på vem du jämför med då jag var 22 när jag fick mitt körkort :D
Kevin 2017-11-15 00:15 ! Citera #
Mats 2017-08-26
Jag håller med dig, det TS har skrivit är ett klassiskt exempel på just ytinlärning.
Bara plugga det nödvändigaste för att klara provet, inte för att lära sig för livet..
Skulle man be TS sätta sig och göra om provet efter 2-3 månader så hade han garanterat inte klarat det.

Men vill vissa plugga så, så visst, det är upp till dom. Men det kan drabba alla oss andra som möter dessa person ute på våra vägar. Och vet man inte tillräckligt eller har glömt bort vissa saker, ja då är man en trafikfara!
Men så pass långt tänker inte vissa personer...Sorgligt!
Att ts skulle vara en trafikfara är komplett nonsens. Man blir inte duktig i trafiken av att läsa en massa teori, utan det är genom erfarenhet som man lär sig hur trafiken fungerar. Du kan lära dig alla trafikregler i världen, men om du inte tillämpar dom i verkliga livet är dom meningslösa. Det mesta i trafiken handlar om sunt förnuft. Det är genom att vara i trafiken under en lång tid man blir en säker förare, inte genom att läsa om teoriboken flera gånger om. Teorin är löjligt enkelt f.ö, därav kan människor ”skita i boken”.
Gäst 2017-11-15 17:04 ! Citera #
Kevin 2017-11-15
Att ts skulle vara en trafikfara är komplett nonsens. Man blir inte duktig i trafiken av att läsa en massa teori, utan det är genom erfarenhet som man lär sig hur trafiken fungerar. Du kan lära dig alla trafikregler i världen, men om du inte tillämpar dom i verkliga livet är dom meningslösa. Det mesta i trafiken handlar om sunt förnuft. Det är genom att vara i trafiken under en lång tid man blir en säker förare, inte genom att läsa om teoriboken flera gånger om. Teorin är löjligt enkelt f.ö, därav kan människor ”skita i boken”.
Visst lär man sig genom att vara ute i trafiken, men om man nu har ytinlärt sig så glömmer man ju bort vad vissa skyltar är och vad dom betyder, alltså är man och blir en trafikfara :D
Det går hand i hand sörrö :)
Gäst 2017-12-27 01:23 ! Citera #
Bra text TS!
Allas vägar ser olika ut, detta var din.
Om det funkade för en så funkar det säkert för fler.
Utförligt beskrivet!
Sebahate Trepca 2021-11-22 20:35 ! Citera #
Bra
Gäst 2023-02-21 08:32 ! Citera #
Tog också körkortet på 4 månader, klarade första försöket teori med 58 rätt av 65 möjliga. De som säger i tråden att ytinlärningen är fel, har rätt till en viss del för att TS har inte skrivit att man ska ägna sig åt ytinlärning. Förmodligen samma personer som har behövt göra om provet flera gånger.

Jag själv har aldrig ens rört boken, utan ägnade mig åt Youtube-videor istället, och gjorde online frågor (fick av trafikskolan). Rekommenderar starkt att ni gör desamma, ägna inte så himla mycket tid åt den där tjocka boken.
Gäst 2023-02-23 14:25 ! Citera #
Jag läste boken 6 gånger. Nu såhär 4 år senare så kommer jag ihåg nästan allt just därför. T.ex kultryck, däckmönster, lastbredd, höjd, luftmotstånd, eco driving. Teoriprovet var därför extremt enkelt. Då alla frågor handlade om saker som jag läst om och fått en bred förståelse för. Men det har inte direkt hjälpt mig ute i trafiken. Det som hjälper en i trafiken är att kunna de grundläggande grejerna. Att vara säker på hur du ska göra vid t.ex korsningar, rödljus osv. Sedan är det tid bakom ratten som gör en till en bra förare. Inte tid bakom boken. Mycket tid bakom boken gör teoriprovet busenkelt. Men alla har inte den tiden. Med tanke på att man endast behöver 80% rätt så är det knappt ens värt att läsa boken om man nu inte har ett genuint intresse och god tid på sig.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo