Start > Körkortsforum > Uppkörning morgon eller efterm…

Uppkörning morgon eller eftermiddag?

Gäst 2017-08-08 15:07 ! Citera #
Vilken tid är bäst för uppkörning? Morgon eller eftermiddag?
Gäst 2017-08-08 15:56 ! Citera #
Båda funkar...

Morgon är bäst mellan 09-11 då har man missat morgonrusningen då alla ska till skola/jobb
Eftermiddag är bäst mellan 13-15 då har man sluppit alla som ska på lunch :D
Piraten74 2017-08-09 03:35 ! Citera #
Personligen så föredrar ja hellre mycket bilar, då får du köra lite saktare pga bilar :)

Är det lite trafik så finns det inga skäl att inte hålla hastigheten m.m

Alla tycker olika, lycka till
Gäst 2017-08-09 07:56 ! Citera #
Håller med ta en tid där de är mycke bilar i trafiken
Janni 2017-08-09 11:55 ! Citera #
Jag körde upp dagen innan röd dag och det var mycket trafik, bättre det då jag kunde köra mer sakta osv.
Gäst 2017-08-09 13:13 ! Citera #
Men seriöst, hur dåliga bilförare är ni om ni inte kan hålla gällande hastighet?
Ni föredrar mer bilar så att ni får köra saktare, men det finns då större chanser till att nått skulle hända.
Om ni kör helt ensamma på en landsväg så är det hur enkelt som helst att hålla den gällande hastigheten.

Att föredra att det finns mer bilar omkring er visar ju bara att ni är rätt så osäkra på eran körning :D
Gäst 2017-08-09 16:41 ! Citera #
Jag körde upp kl 14 på en onsdag. Det var ganska mycket folk och bilar på den tiden. Jag tror inte att det spelar någon roll om du tar på morgonen eller ganska tidigt på eftermiddagen. Däremot skulle jag inte boka sent på eftermiddagen eller precis innan lunch, kanske inspektören har lättare att bli sur eller stressa för att hen är hungrig eller vill gå hem för dagen :)
Piraten74 2017-08-09 20:08 ! Citera #
Gäst 2017-08-09
Men seriöst, hur dåliga bilförare är ni om ni inte kan hålla gällande hastighet?
Ni föredrar mer bilar så att ni får köra saktare, men det finns då större chanser till att nått skulle hända.
Om ni kör helt ensamma på en landsväg så är det hur enkelt som helst att hålla den gällande hastigheten.

Att föredra att det finns mer bilar omkring er visar ju bara att ni är rätt så osäkra på eran körning :D
Handlar inte om nån dålig bilförare när man föredrar mycket bilar, händer det mycket hinner man inte tänka så mycket att nån granskar allt man gör, och så klart så är ju fördelen att ibland går inte allt super fort.

Hjälper en del..
men måste ju så klart kunna köra bil minst lika bra, om inte bättre :)
Gäst 2017-08-10 11:40 ! Citera #
Piraten74 2017-08-09
Handlar inte om nån dålig bilförare när man föredrar mycket bilar, händer det mycket hinner man inte tänka så mycket att nån granskar allt man gör, och så klart så är ju fördelen att ibland går inte allt super fort.

Hjälper en del..
men måste ju så klart kunna köra bil minst lika bra, om inte bättre :)
Där har du fel, dom skrev att dom tyckte att det var svårt och jobbigt att hålla hög fart om man körde där det inte finns några andra bilar. Och det jag tänker direkt på då är en tom landsväg eller en halvtom motorväg.
Och enligt mig är man då en dålig bilförare om man inte kan hålla dom fartbegränsningar som finns på våra vägar när det bara finns ett fåtal bilar ute samtidigt. Tycker man det är jobbigt så är man inte redo för att köra upp, och borde därmed ta några extra körlektioner på sin trafikskola för att få lite mer kött på benen när det kommer till dessa typer av vägar...

Att krypköra i innerstan skulle t.o.m min mormor på 91 år klara av :D
Piraten74 2017-08-11 04:17 ! Citera #
Gäst 2017-08-10
Där har du fel, dom skrev att dom tyckte att det var svårt och jobbigt att hålla hög fart om man körde där det inte finns några andra bilar. Och det jag tänker direkt på då är en tom landsväg eller en halvtom motorväg.
Och enligt mig är man då en dålig bilförare om man inte kan hålla dom fartbegränsningar som finns på våra vägar när det bara finns ett fåtal bilar ute samtidigt. Tycker man det är jobbigt så är man inte redo för att köra upp, och borde därmed ta några extra körlektioner på sin trafikskola för att få lite mer kött på benen när det kommer till dessa typer av vägar...

Att krypköra i innerstan skulle t.o.m min mormor på 91 år klara av :D
Hehe

Krypköra så sakta beror ju på vårt i landet man bor:)
Själv körde ja upp i Helsingborg där var det mycket bilar dock inte krypkörning som du beskriver.

I Stockholm är det nog så..

Har man problem fart m.m som du beskriver håller ja med dig, självklart!
Fler lektioner absolut..

Själv körde ja upp i blixthalka det var svårt, men fördel av att det inte gick köra så fort :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 00:29
2
I dag 00:20
9
I går 19:38
11
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor