Start > Körkortsforum > Ilsken handledare.

Ilsken handledare.

Evelinahansson 2009-12-17 01:09 ! Citera #
Om handledaren blir väldigt arg och frustrerad när man gör fel, ska man då hellre köra på körskolan?
Svårt att göra allt rädd när man är ny på sånt!
HunnyBunny 2010-01-03 13:52 ! Citera #
Jag tycker då att du ska börja på körskolan , inte så roligt med en handledare som skriker och gorma så fort man gör fel, för misstag kommer man göra ! och det kanske förvärra situationen för dig ? lite stress är bra men inte för mycket :(
Gäst 2010-02-04 08:46 ! Citera #
Det är aldrig bra med en arg och ilsken handledare. Då är det bättre du hittar en lugn handledare och det kan exempelvis vara på en trafikskola. Där kan man oftast välja mellan olika handledare för att hitta en som ”kemin” fungerar bra mellan.
Jag rekommenderar att du söker dig till en körskola =)
Jxeey 2010-03-27 10:27 ! Citera #
Jag rekommenderar att du kör med någon professionell, dvs att handledaren är lugn vet han/hon säger och har helt enkelt erfarenheter. Det e inte kul och köra med någon som blir arg bara när man gör fel. Eleven blir nervös och eventuellt också arg. Trafikskolor brukar vara bra alternativ de brukar vara lugna.
Gäst 2010-03-27 11:40 ! Citera #
Pedagogiken i körutbildningen och samspelet mellan elev och lärare är oerhört viktigt för ett bra resultat. Det är givetvis ett problem med en handledare som är lättirriterad, opedagogisk och vresig. Då är det nog bättre att kör på trafikskolan även om det absolut bästa enligt trafikskolorna själva är att köra både hemma (mängdträning) och på trafikskolan.
Billy Andersson 2010-05-14 02:14 ! Citera #
Min fader kan bli ilsken när vi kör, om din handledare också är det tycker jag att du ska prata med h*n och säga att du blir förbannad när han blir förbannad, säg att du är nybörjare och det tar tid att lära sig.

Alla har varit nybörjare i trafiken:)
ElinD 2010-06-17 15:32 ! Citera #
Det är ju jätteviktigt att man har någon man litar på och känner sig trygg med när man kör. Övningskörningen handlar ju om att känna sig trygg på vägen och med att manövrera bilen. Då kan man ju inte ha någon handledare som får en att känna sig otrygg. Trygg och hjälpsam handledare eller körskola! Fast alla körskolelärare är ju inte änglar heller. men då får man byta. man kan alltid, alltid klaga!
Gäst 2010-06-19 18:11 ! Citera #
Tänk på att körlärarna också kan skrika lite då o då. Helt normalt, man lär sig mer tycker jag. ;)
Gäst 2010-07-24 12:24 ! Citera #
Jag har haft två handledare under tiden som jag har kört privat.
Den första hade lätt till irritation och var inte helt pedagogiskt vilket ledde till mycket frustration från min sida. Även han kände att det inte var helt bra och började bli mer ovillig till att ge sig ut och övningsköra.

När min bror sedan passerade den magiska 5-årsgränsen så började jag övningsköra med honom istället och det var en extremt positiv upplevelse. Lugn, trygg och med en idé om vad vi ska öva på. Övningskörningen blev effektivare, roligare och stal inte energi.

Så ur mitt perspektiv så är det väldigt viktigt att ha en bra dynamik med sin handledare.
lyckorus1 2010-07-25 19:14 ! Citera #
Ett förslag kan ju vara att ta med handledaren till körskolan och låta denne vara med under en lektion. Min mamma följde med när jag och körskoleläraren skulle öva parkering, eftersom att jag och mamma var oense hur man skulle göra och mamma kunde inte förklara hur hon hon gjorde osv. Efter det testade mamma att köra ”körskolans stil” och vi kom överrens om att trots att hon är en bra fickparkerare så var det väldigt bra för henne att se riktlinjerna typ ”när du kommit så långt kan du lägga om ratten fullt” och ”ta riktmärke på något långt framför dej så känner du om det är rakt”.

Det hjälpte både mej och mamma och vi blev inte längre oense eftersom vi tänkte likadant.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov