Start > Körkortsforum > Uppkörning tider

Uppkörning tider

Sara 2017-05-25 22:56 ! Citera #
I vill i Farsta
Gäst 2017-05-26 07:29 ! Citera #
Sara 2017-05-25
Ni kan ge mig Råd jag godkänd på torie men finns ingen tid med Trafikverket bil automat , jag har bara en månd kvar o finns ej tid med dras bil ! Finns allt på morgon med eget bil hur ska jag skaffa bil ?
Du kan så gott som att glömma att få välja ställe själv. Ditt bästa alternativ är att söka i hela Sverige efter tider, sen resa för att få köra upp.

Det är sommar nu och alla barn bokar uppkörningar över hela sommaren. Tiderna är få.
Gäst 2017-06-23 09:24 ! Citera #
Nästan omöjligt att få tider om man har kuggat innan ....
Gäst 2017-06-23 15:16 ! Citera #
Gäst 2017-06-23
Nästan omöjligt att få tider om man har kuggat innan ....
Exakt, nu är det nästan omöjligt att finna några tider på platser som finns nära en själv.
Det är därför det är så otroligt viktigt att inte boka sina prov för tidigt.

Bättre då att övningsköra lite mera samt plugga på teorin lite mer så man kan klara bägge proven på första försöket.
Då slipper man sitta och jaga tider, men man har bara sig själv att skylla...
Gäst 2017-07-06 21:10 ! Citera #
Någon som vet om körskolorna kan få upp fler tider i sitt system för uppkörning än vad man själv får ?
Gäst 2017-07-06 21:49 ! Citera #
Gäst 2017-07-06
Någon som vet om körskolorna kan få upp fler tider i sitt system för uppkörning än vad man själv får ?
Körskolorna har bara förtur vid det första bokade körprovet, för det har nämligen alla som ska köra upp för första gången.
Dom som ska köra upp för första gången får ”hoppa före” alla andra eftersom dom som redan har kört upp en gång hamnar i en annan kölista... Och där hamnar du också om du kuggar din första uppkörning..

Så nej!
Körskolorna kan inte se fler tider än dig om du ska köra upp en andra gång
Juiicy 2017-07-09 01:57 ! Citera #
Hej! Jag körde upp förra sommaren, i slutet av juni några ggr. Hade kuggat några gånger o hittade avbokade tider i Stockholm på morgonen när jag kollade. Kunde då få en tid samma dag! Så tips, uppdatera sidan hela tiden o boka! :)
John 2017-07-09 18:25 ! Citera #
Jag fick veta att man har första gångs prioritet hela 4 gånger men att teorin räknas! Om du tar teorin på första försöket har du 3 uppkörningar på dig innan du förlorar din förtur.

Jag har bokat 3 uppkörningar på en vecka nu. Så visst finns det tider. Kör upp i Jakobsberg imorgon, önska mig lycka till för man behöver lite tur också.
Gäst 2017-07-09 21:56 ! Citera #
John 2017-07-09
Jag fick veta att man har första gångs prioritet hela 4 gånger men att teorin räknas! Om du tar teorin på första försöket har du 3 uppkörningar på dig innan du förlorar din förtur.

Jag har bokat 3 uppkörningar på en vecka nu. Så visst finns det tider. Kör upp i Jakobsberg imorgon, önska mig lycka till för man behöver lite tur också.
Sluta köra upp som det vore en körlektion på en trafikskola.
Mats 2017-07-09 22:14 ! Citera #
John 2017-07-09

Johan sluta snacka så mycket skit...

Varför tror du att det heter ”Första gångs prioritet” och inte 4 gångers prioritet?
Man har bara förut 1 gång när det kommer till körprovet!

Men visst kan man ha tur som du har haft att man har hittat lediga tider ändå.
Men förtur har man bara en enda gång!

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov