Vad menar du med att vägarna är trafiksäkra?
Förklara gärna det, för jag ser ingen skillnad på någon väg där jag hittills har kört.
Bilarna i Eskilstuna är VW Passat (manuell), Volvo V60 (manuell), Volvo V60 (automat)
Om du vore jag så hade du säkert upplevt att vägarna är dåliga och mindre trafiksäkra i exempelvis Lidköping. Jag hatar Lidköping, och en Lidköpingstjej som blev kuggad på hemmaplan tycker också att det är en riktig skitstad för uppkörning; hon klarade dock uppkörningen på andra försöket, då hon var i Sunne och körde upp istället.
Jag önskar att jag inte hade blivit tvungen att köra upp i Lidköping. Jag har läst någonstans att det kan bli möjligt i framtiden, eller kanske t.o.m. redan har blivit möjligt, för en kuggad uppkörningselev att få ett föreläggande att komplettera uppkörningen hos en trafikskola för att kunna få körkort ISTÄLLET för att göra en helt ny uppkörning. Hade möjligheten att komplettera hos trafikskola funnits hösten 2013 när jag höll på att ta körkort så hade jag INTE behövt göra en andra uppkörning, som av en slump blev i Lidköping, eftersom jag hade kunnat nöja mig med att träna mer på de brister jag bedömdes uppvisa på körprovet och sedan vända mig till en körskola hemma i Stockholm alternativt i Västerås där jag körde upp för att ”köra upp” de brister jag bedömdes behöva träna mer på, och sen hade väl körskolan anmäla min första uppkörning som ”godkänd efter komplettering”. De brister jag ansågs uppvisa i Västerås på första försöket borde dock helst av allt inte ha lett till kuggning.
Jag minns att en snubbe här som kallade sig för ”corax” berättade i ett inlägg 2014 att han/hon körde i 40 på en 30-väg (av misstag), men trots den lindriga fortkörningen blev ”corax” godkänd, på första försöket dessutom, men det blev inte jag.