Start > Körkortsforum > Tips på billigare körkort.

Tips på billigare körkort.

Evelinahansson 2009-12-17 00:49 ! Citera #
1. Övningskör mkt hemma, men första gångerna och om man ska lära sig något nytt moment är bra att gå till körskolan.

2. Var väl förberedd vid https://korkortonline.se/teoritest/ resp. uppkörning. Slipper betala många ggr.

Någon som vet något mer? Fortsätt gärna på listan :)
Corrina 2009-12-17 17:30 ! Citera #
Ta test lektion på olika körskolor - ibland kostar det mindre än vanligt lektion och de kan visa dig om du lärde dig nåt fel. Och går inte på provet om du känner inte redo - bättra att boka om.
Corri
Gäst 2009-12-27 14:24 ! Citera #
Man kan vara fleri bilen och köra flera då blir det billigare och roligare om manär två ledare och två elever som kör tillsammans. Man lär sig mer näär man sitter brevid.
Gabriel145 2010-01-15 01:24 ! Citera #
Aa det är enklare att skriva än o göra.. det gäller att vara redo helt enkelt!
Gabriel145 2010-01-15 01:25 ! Citera #
Jaa det är ju enkelt o säga så, körkortet tar man när man är redo grabbar 8-)
David Johansson 2010-03-05 08:21 ! Citera #
Jag ringde till den lokala körskolan och frågade om jag fick ta 1 lektion och så säger han exakt vad jag gjorde fel. Lektionen tog ca 2 h och kostade 850 :-, sedan skrev jag upp vad jag gjorde fel och tänkte på det på uppkörningen. Mitt kort kostade då allt som allt 4700 kr. Dock är det inte många skolor som gör så, och skolan var inte så glad på mig, men och...
meatchop 2010-03-12 16:04 ! Citera #
David Johansson
Jag ringde till den lokala körskolan och frågade om jag fick ta 1 lektion och så säger han exakt vad jag gjorde fel. Lektionen tog ca 2 h och kostade 850 :-, sedan skrev jag upp vad jag gjorde fel och tänkte på det på uppkörningen. Mitt kort kostade då allt som allt 4700 kr. Dock är det inte många skolor som gör så, och skolan var inte så glad på mig, men och...


Haha, kul idé. 850 kr för två timmar är dock mycket billigare än vad det kostar där jag bor (480 kr / 40 minuter).
Kripp 2010-03-24 16:28 ! Citera #
Läs teorin på egen hand, gå inte till körskolan, gör inte alla kör-delar i körskolan, bara dem du är osäker på och kör resten hemma
Nolltretretton 2010-04-04 18:28 ! Citera #
Något som kan vara bra att tänka på är att hålla sig lugn på uppkörningen. Många stressar upp sig och gör onödiga missar. Var väl förberedd och försök inte tänka på att det är uppkörning(kanske inte så lätt iofs).
tingeling 2010-04-07 18:34 ! Citera #
Ett tips som jag har är att ha flera handledare. När jag började övningsköra som 16-17åring så slängde med min morbror som handledare utöver föräldrarna och kände att jag fick ut väldigt mycket av att köra någon gång med honom då det skillde sig förvånnansvärt mycket ifrån mina föräldrar.

Ett annat tips är att ta någon enstaka lektion. På min körskola kan man få sin lektion inspelad på video och om man vill även ha med förälder i baksätet som bara får observera vad läraren säger. Jättebra tips då man säkert annars går ur bilen och endast kommer ihåg hälften av vad läraren har sagt och tipsat om!

Och förgudsskull kugga inte teorin! Det är nästan ren lathet om man kuggar den och det är det verkligen inte värt ekonomiskt! Alla vet själva när de pluggat tillräckligt för att klara teorin och se till att faktiskt plugga så mycket ;)

Öva öva öva! Kör kör kör!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 20:01
5
I dag 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest