Start > Körkortsforum > Stanna vid rödljus - hur nära …

Stanna vid rödljus - hur nära placera min bil till bilen framför

Gäst 2017-05-04 15:04 ! Citera #
Gäst 2017-05-03
Det har hänt mig 2 gånger att jag fått ge signal för att bilarna rullat bak åt mitt håll, riktigt obehagligt, nja nu skrev jag inte att jag ställer mig 2 meter överallt hela tiden, vilket jag ber om ursäkt för att jag inte skrev, är det en sån situation du beskriver så får man ju anpassa efter den, men är det lungna gatan så fungerar 2 meter alldeles utmärkt. Min körlärare tyckte inte om det, men jag gjorde och uppenbarligen min uppkörnings inspektör också.
Det händer mig nästan dagligen att det är någon som rullar några cm bakåt, men att ha 2 meter eller mer till bilen framför är ju ren idioti, för precis som en annan skrev härinne så tar du upp en massa onödig plats och blir hindrande för alla andra... Så jag kan verkligen förstå din körlärare att han/hon inte gillade det... Och din inspektör måste ha haft en väldigt bra dag, för i vanliga fall hade dom påpekat att det inte är det bästa sättet att göra på.. Du kanske inte hade blivit kuggad, men garanterat påpekad om det...
Gäst 2017-09-02 21:47 ! Citera #
Stanna så Du ser däcken på bilen framför.
Chloé 2022-09-28 19:52 ! Citera #
Var inte det så att man ska stanna så att man se däckens botten i bilen framför dig.
Revoltado 2023-04-17 15:34 ! Citera #
3 meter enligt vi på Trafikverket.
Revoltado 2023-04-17 15:37 ! Citera #
Chloé 2022-09-28
Var inte det så att man ska stanna så att man se däckens botten i bilen framför dig.
Det är korrekt Chloé och avståndet är 3 meter.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov