Hur lång tid tog det för er som har automatkörkort?
2 veckors intensivkurs sedan körskola 1 månad.
Jag har hållit snart i ett år ungefär det är teorin som är den svåra biten körningen för mig är ingen problem alla är vi olika också givetvis..
Exakt 12 dagar. Testkört kompisars manuella bilar enstaka tillfällen innan. Bokade 20 lektioner på trafikskola under dessa 12 dagar och nötte teorin i boken och elevcentralen. Skrev och körde upp på samma dag.
SAMMANLAGT 6 månader, det är inte växellådan som tar tid det är allt runt omkring en. klarade uppkörning på första
Från inskrivning till fixad uppkörning tog det 2 månader och 2 veckor ganska exakt på dagen.
Tog mig totalt 4 månader! Klarade teorin och uppkörningen på andra försöket!!
Började på körskolan i dec tog det i mars. Kunde tagit det i februari på alla hjärtansdag men kuggade i farsta. Sen klarade jag det 14 mars i farsta. Körde många dubbellektioner. Ungefär 1 gång i veckan. Teorin klarade jag på 3e försöket.
Tog första körlektionen veckan efter påsk och klarade uppkörningen idag (andra försöket).
Teorin klarade jag på första. Läste boken 1 gång och gick igenom teorin på iKörkort-mobilapp 1 gång samt nötte test i samma app i 2-3 veckor.
Så totalt tog det ungefär 8 veckor / 2 månader.
Körde endast på körskola, 2-3 ggr/vecka, ~20 lektioner.
Senaste foruminläggen
Rubrik