Start > Körkortsforum > Hur lång tid tog det för er so…

Hur lång tid tog det för er som har automatkörkort?

Anonym 2017-04-25 22:03 ! Citera #
Hur lång tid tog det för er som har automatkörkort att få den? Om man bara kör med trafikskolan hur lång tid tar det då? och går det snabbare med att ta automat?
Savosh 2017-04-25 23:36 ! Citera #
Tog den på 1,5 månader, körde konstant varje dag i veckan och pluggade också som fan. Automat är nog någon månad fortare
Gäst 2017-04-26 12:44 ! Citera #
Jag tror inte det tar speciellt mycket längre tid, allt beror ju på hur fort man sätter växlingen.
Och det är ju inte speciellt svårt, för mig tog det bara en extra lektion innan jag satte växlingen utan problem, och jag är glad för att jag inte valde att bara ta för automat..

Om man bara tar för automat så blir man ju så himla låst, och varför ska man slösa bort ännu mera pengar när man vill låsa upp det och få köra alla slags bilar när man kan göra det från början...
T... 2017-04-26 17:31 ! Citera #
Totalt 6 månader, endast på körskola
Gäst 2017-04-26 23:40 ! Citera #
T... 2017-04-26
Totalt 6 månader, endast på körskola
Samma här, eller för att vara exakt så tog det 6 månader och 1 vecka..
Började verkligen från början, hade ingen som helst erfarenhet av att sitta bakom ratten.
Gäst 2017-05-05 23:00 ! Citera #
Exakt 2 månader. Körde (oftast) 2 dagar i veckan på trafikskolan samt någon gång i veckan hemma. Mitt tips är att plugga teori så tidigt som möjligt, gärna innan man börjar köra. Jag tror att jag fick mer ut av körlektionerna för att jag redan hade förståelse för hur trafiken fungerar. Det blir inte så överväldigande då.
John 2017-05-26 08:34 ! Citera #
Inte klar än, har hållit på i drygt 1 månad har inbokad teori och uppkörning i slutet av juni. Känner mig ganska trygg i mina färdigheter och min körning men tänkte att jag tar den tid jag behöver för att komplettera dom brister som jag faktiskt har i min körning.

Om du vill ta ditt körkort så snabbt som möjligt, ta hänsyn till din starka respektive svaga sidor. Jag är ganska säker på att jag kommer kugga teori delen på någon skitsak eftersom jag lätt gör många slarvfel, så jag lägger ner mer tid på det just nu än något annat.

Körning för mig att ganska automatisk och flyter på väl, lite problem med navigation att planera körning och hitta rätt i nya områden. Det där försöker jag jobba mer på.

Jag kommer har kört runt 30 kör timmar totalt när jag gör min uppkörning. Låg på ca 5 timmar i veckan i början och nu lite mer utspritt med längre pauser mellan körningarna. Det hinner hända mycket på den tiden man inte kör också. Reflekterar mycket på min körning, för dagbok osv. Hjälper till att hitta vad det är man behöver träna på.

Lycka till!
Bobo 2017-05-28 03:29 ! Citera #
Tog ca 4 månader, men då spenderade jag en av dom med att försöka få in växlingen... Började plugga teorin efter halva tiden. Hade aldrig kört tidigare och gjorde all min körning på körskolan. I början 1-2 gånger i veckan, och när det närmade sig uppkörningen runt tre gånger i veckan. Klarade både teorin och uppkörningen på första försöket :)
Sofie 2017-07-07 10:40 ! Citera #
2 veckor intensivkurs
Gäst 2017-07-15 23:26 ! Citera #
Det tar lika lång tid som manuellt på teorin för den är lika. Körningen sparar du lite på men skillnaden är inte stor alls.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 19:43
2
I dag 17:01
24
I dag 15:26
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor