Start > Körkortsforum > Teoriprov imorgon, tips?

Teoriprov imorgon, tips?

MorbidAngel 2017-04-11 17:08 ! Citera #
Hej, imorgon har jag teoriprov och jag har börjat bli skit nervös. Jag har pluggat fruktansvärt mycket på elevcentralen och läst hela boken.

Jag har gjort alla faserna och senaste två veckorna har jag inte misslyckats med ett ända prov, inte ens fått mer än max 5 fel, har gjort de andra faserna idag, tre utav dem iallafall (de som har upp till ~90 frågor där man får veta svaret direkt) och fått MAX 4 fel, och det var bara på det ena provet, de andra fick jag runt 2 fel på.

Men ändå så sitter jag här jätte nervös, man tänker liksom att ”shit, tänk så får jag helt andra frågor på provet så klarar jag inte det” osv osv..

Så vill höra era åsikter! Hur svåra är frågorna på provet, jag vet att det är individuellt vilka frågor man får, men vad tyckte ni? Var frågorna lika de som är på elevcentralen, eller det var långt ifrån samma, var det mycket kuggfrågor eller ganska straightforward?

Bomba gärna med all information ni har, gärna lite tips på hur man kan lugna ner sig lite så man inte misslyckas av ren nervositet .. Ska dessutom gå upp kl 7 för att vara där och jag är ingen morgonmänniska, vilket gör mig ännu mer nervös för att man ska få en massa slarvfel för att man är halvvaken ...

Tack på förhand!
hej 2017-04-11 18:51 ! Citera #
Hej!
Jag var också jätte nervös inför provet, så jag förstår din sits. Frågorna som kom var egentligen inte så svåra, kan du allting som helhet så går det bra, men däremot var det väääääääldigt mycket om järnvägar och släpvagn för min del. Så det där måste man ha koll på. Ifall du inte har läst den här sidan så rekommenderar jag dig att göra det då det är så ett prov ser ut

https://korkortonline.se/fakta/teoriprov/

Mitt tips är att läsa igenom frågorna och svaren NOGA, och tänka efter innan man svarar. Fastna dock inte på en fråga för länge, markera den istället (finns en flaggsymbol som man trycker på) och sen kan du kolla igenom alla dina markerade frågor innan du ”lämnar in” dina svar.
Lycka till!
mckungen 2017-04-11 19:12 ! Citera #
Då klarar du det enkelt. ta det bara lungt och läs igenom frågorna noga!
Tjalle 2017-04-11 22:10 ! Citera #
Pluggade en helg och gjorde teori dagen efter, blev godkänd. Det är inte svårt..
Morbid 2017-04-12 12:53 ! Citera #
Tack för er hjälp! Klarade teoriprovet idag på första försöket! Glad som satan! 57 av 65 rätt!

Svårt var det, men lyckades ändå, tack för all er hjälp! Bara uppkörning kvar som görs på Tisdag, hoppas man klarar det med!
eli 2017-07-12 19:08 ! Citera #
Jag har snart också teori prov har plögat mycket via läst boken 3 gånger elevcentralen och gratis teori via internet. Men jag hörde från elevrna som gick via teoriprov att dem frågor som finns på elevscetralen är svarar som på teoriprov .vad tänker ni och vilka frågor för man .Vad rekommenderar ni?Tack för svar

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 18:00
2
I går 13:14
8
I går 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor