Start > Körkortsforum > Uppkörning i Borås

Uppkörning i Borås

Gäst 2017-03-22 21:20 ! Citera #
Hejsan!
Har någon av er haft uppkörning i Borås tidigare? Vart har ni fått köra? Vilka vägar är vanligast att man får köra på?

Har nämligen själv min uppkörning snart och vill köra runt lite området innan för att få lite koll.
Gäst 2017-05-01 21:57 ! Citera #
Har du gjort din uppkörning än? Har själv uppkörning i Borås om ett tag, och är väldigt nyfiken på hur det kan se ut! :P
Nick 2017-05-02 09:45 ! Citera #
Japp. Men dessvärre är det ofta helt slumpmässigt. En del får åka till Viaredsrondellen, andra till knallerondellen, osv.
Pallex 2017-05-02 11:46 ! Citera #
Jag körde motorvägen mot brämhult kyrka, ett tips är att köra i stan innan provet för inspektören kan säga typ kör mot Jönköping då är det bra att man ungefär vart man ska.
Gäst 2017-05-02 23:26 ! Citera #
Pallex 2017-05-02
Jag körde motorvägen mot brämhult kyrka, ett tips är att köra i stan innan provet för inspektören kan säga typ kör mot Jönköping då är det bra att man ungefär vart man ska.
Så du menar att man måste köra i stan för att kunna hitta rätt?
När vart det svårt att köra genom att läsa av alla skyltar?

Det är ju det en inspektör vill se, att man kan navigera på egen hand genom att läsa av skyltarna och efter det ta rätt beslut.. Det är ju det som heter ”Självständig körning mot mål” på körprotokollet :D
Gäst 2017-05-09 16:32 ! Citera #
Hejsan trådskaparen här igen,tänkte skriva lite om min uppkörning. Kuggade båda teorin(49/65) och uppkörningen på första försöket. Damen som jag körde upp med var ganska trevlig, bilen var en vit Volvo v60 . Började med säkerhetskontrollen och jag fick öppna motorhuven och peka på alla vätskorna, kort och enkelt sen körde jag vänster från Trafikverket sen mot centrum vid trafikljuset, sen svängde vänster rondellen vid Sven Eriksonsgymnasiet och fick följa skylten mot cityringen som är rakt fram till Nybro sen svänga vänster sen höger vid högskolan, sen vänster till sjukhuset vid trafiksiknalen och höger på första gatan. Mycket stadskörning plus motorväg, körde av vid hulta och direkt tillbaka till motorvägen till Gbg och sen till Trafikverket. Även fick backa in mellan två bilar, tyckte jag körde bra och hon tyckte också jag hade koll på speglarna, kollade dödavinkeln och körde miljövänlig men men men kom för fort på korsningen två gånger så jag blev underkänd. Bokade ny tid direkt tränade några timmar hemma och på andra försöket blev jag gödkänd på teorin(52/65) ;) och har uppkörningen nu på fredag så vi får se hur det går.
Gäst 2017-08-11 10:13 ! Citera #
Alla inspektörer i Borås är trevliga men samtidigt hårda och ett enda fel innebär tyvärr underkänt, det är vad jag både sett o fått höra
Gäst 2017-08-11 16:04 ! Citera #
Gäst 2017-08-11
Alla inspektörer i Borås är trevliga men samtidigt hårda och ett enda fel innebär tyvärr underkänt, det är vad jag både sett o fått höra
Du behöver ju inte överdriva så att du spricker :D
Alla svenska inspektörer är lika hårda vart du än kör upp..

Men sedan är det givetvis många som skyller på sin inspektör för att dom kuggade, men det är ju bara för att dom inte kan se sina egna misstag.. Men frågan är ju hur kan du ha sett det? Åkte du med i bilen när någon annan körde upp???
Gäst 2017-08-11 18:19 ! Citera #
Gäst 2017-08-11
Du behöver ju inte överdriva så att du spricker :D
Alla svenska inspektörer är lika hårda vart du än kör upp..

Men sedan är det givetvis många som skyller på sin inspektör för att dom kuggade, men det är ju bara för att dom inte kan se sina egna misstag.. Men frågan är ju hur kan du ha sett det? Åkte du med i bilen när någon annan körde upp???
Då kan jag meddela dig att du har fel.
Gäst 2017-08-11 21:33 ! Citera #
Gäst 2017-08-11
Då kan jag meddela dig att du har fel.
Förklara då hur du har sett och hört detta istället för att bara säga att någon har fel :D
Låter inte ett dugg trovärdigt ska du veta :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest