Start > Körkortsforum > Uppkörning Uppsala/Västerås

Uppkörning Uppsala/Västerås

Saga 2017-06-11 11:38 ! Citera #
Hej San!
Hur gick uppkörningen? Jag har uppkörning imorgon i Uppsala, aldrig kört i den staden förut.

Har någon några tips? Hur är staden? Vad finns det mycket/lite av?


mvh Elina
Kalle 2018-08-20 23:21 ! Citera #
Hej ,

jag hade bokad prov med trafikskola i Uppsala .
Fick sms från lärare att han hade ombokad mig pga Trafikverkets personal , måsta har inträffad nån händelse.

För en annan behörighet skrev jag kunskapsprov i Uppsala , då upplevde jag kantorpersonalen iaf snäll.
En annan trafikskola som också bruka boka prov i Uppsala säger samma ord som ”förarproveren” , fast dom säger att en del elever har det knepigt ibland med säkerhetskontroll frågor och sånt.

Om uppkörning i Västerås vet jag inte så mycket , trafiken bruka vara lugn där.
En skola , nära flygplatsen ,däremot kan jag inte rekommendera , otydliga instruktörar , aggressiva lärare samt en lärare var bara upptagen med en liten hund. Det var billigt jämfört med annan skola , men inte värd det.
Men reception personalen var trevliga.

Viktig att har olika lärare och handledare. Kanske nån farbror eller bekant av föräldrarna som har handledartillstånd.
Sen hittar dit eget körsätt som är säkert och bekväm.

Med vänlig hälsning,
KK
Namn 2021-02-22 18:23 ! Citera #
Jag körde upp i Uppsala idag. Läraren jag körde var en gubbe, han var helt otroligt petig. jag var vid en rondell och skulle svänga höger i den. Jag ser en lämplig lucka. Han skriker ”bromsa, bromsa”. Han tyckte väll inte att luckan var bra nog, tänkte jag. Efter det blev jag sjukt stressad hela provet. Jag körde lagligt, miljövänligt ändå. Efter provet sa han att jag kunde kört i luckan som han sa att jag inte skulle köra i. Hans anledning var att person som var efter luckan i rondellen ”hade kunnat vara på telefonen” och att jag inte hade tillräcklig färdighet för att köra i den luckan. ”Vill påpeka att detta var 5 minuter in i körprovet och att det var en helt ny bil som jag aldrig hade kört förut”. Jag har kört länge och tycker själv att jag kör bra. Han sa också att jag inte ska växla från tvåan till trean i en rörelse utan ska växla i en trefaldig rörelse ”upp, åt sidan, upp”. Sjukt besviken på läraren.
Namn 2021-02-23 14:36 ! Citera #
Namn 2021-02-22
Jag körde upp i Uppsala idag. Läraren jag körde var en gubbe, han var helt otroligt petig. jag var vid en rondell och skulle svänga höger i den. Jag ser en lämplig lucka. Han skriker ”bromsa, bromsa”. Han tyckte väll inte att luckan var bra nog, tänkte jag. Efter det blev jag sjukt stressad hela provet. Jag körde lagligt, miljövänligt ändå. Efter provet sa han att jag kunde kört i luckan som han sa att jag inte skulle köra i. Hans anledning var att person som var efter luckan i rondellen ”hade kunnat vara på telefonen” och att jag inte hade tillräcklig färdighet för att köra i den luckan. ”Vill påpeka att detta var 5 minuter in i körprovet och att det var en helt ny bil som jag aldrig hade kört förut”. Jag har kört länge och tycker själv att jag kör bra. Han sa också att jag inte ska växla från tvåan till trean i en rörelse utan ska växla i en trefaldig rörelse ”upp, åt sidan, upp”. Sjukt besviken på läraren.
Fattar inte vad han menade med lucka och växla i trefaldig rörelse?
Vilka vägar fick du åka?

Ska köra upp i Uppsala snart och är sjukt nervös.
Namn 2021-03-08 13:53 ! Citera #
Kommer inte ihåg vägarna men det är några kraftigt trafikerade rondeller som du måste hålla koll på, om du får han som jag hade så måste man köra helt perfekt, har ingen erfarenhet om de andra lärarna men han var extremt petig
Amara 2021-03-08 15:26 ! Citera #
Namn 2021-03-08
Kommer inte ihåg vägarna men det är några kraftigt trafikerade rondeller som du måste hålla koll på, om du får han som jag hade så måste man köra helt perfekt, har ingen erfarenhet om de andra lärarna men han var extremt petig
Tror jag vet vem du menar... Är han lång, ungefär 190 cm? Han hade neongul trafikverket jacka och såg jävligt petig ut. Som tur så fick jag inte han 8-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest