Uppkörning jakan
Hejsan!
Har någon av er haft uppkörning i jakobsberg tidigare? Vart har ni fått köra? Vilka vägar är vanligast att man får köra på?
Har nämligen själv min uppkörning snart och vill köra runt lite området innan för att få lite koll.
Gjorde mitt prov där förra veckan och jag har aldrig kört det förut men det jätte lätt eftersom det så mycket hela tiden att du fokuserar bara på att hålla koll på allt hela tiden kan säga att det många rondeller och mycket gående så fokusera på de 2 sakerna och var självsäker på dig själv så kommer du klara det det behövs inte och köra runt där absolut det är bra ifalll du gör det men kan du köra bil så spelar det ej någon stor roll utan allt handlar om du kan köra. Jag klarade där första gången utan ens ha kört där var 100% säker på min körning men lycka till
Kul att du klara! Hur länge fick du köra?
Gjorde mitt prov där förra veckan och jag har aldrig kört det förut men det jätte lätt eftersom det så mycket hela tiden att du fokuserar bara på att hålla koll på allt hela tiden kan säga att det många rondeller och mycket gående så fokusera på de 2 sakerna och var självsäker på dig själv så kommer du klara det det behövs inte och köra runt där absolut det är bra ifalll du gör det men kan du köra bil så spelar det ej någon stor roll utan allt handlar om du kan köra. Jag klarade där första gången utan ens ha kört där var 100% säker på min körning men lycka till
Hur länge fick du köra?
Du kommer garanterat att få köra motorväg, fick göra det båda gångerna
Viktigt att uppmärksamma bussfilen på sträckan jakobsberg-barkarby på motorvägen, ett av mina fel var att jag inte kollade döda vinkeln åt höger (bussfilen) när jag körde av mot barkarby. Annars kommer det va mycket rondeller, va uppmärksam på första rondellen från trafikverket, du kommer troligvis få köra vänster där och då är det en signal direkt efter rondellen, vilket ibland leder till kö i själva rondellen, vet att många kuggat på just den.
Lycka till!
Jag körde jättekort tid, typ 20 minuter. Körde höger i rondellen efter trafikverket, över bron och ner mot stationen. Svängde vänster lite längre fram och sen mot motorvägen. Åkte upp vid hjulstarondellen och tillbaka ut mot motorvägen mot Barkarby handelsplats där jag fick backa in i en parkeringsplats, sen tillbaka. Klarade på första försöket.
Jag fick åka runt lite i Jakobsberg, backparkera och sedan upp på E18 mot Enköping och av i Kallhäll. Enköpingsvägen tillbaka till Trafikverket, tog knappt 25 minuter och det var i snöoväder så gick inte att köra så fort.
Motorväg får du räkna med, du hinner inte längre än Kallhäll eller möjligtvis Stäket i riktning mot Enköping. Hjulsta åt andra hållet. Finns många rondeller, gäller att kunna hitta din lucka i dessa för annars kan du bli stående.
Klarade det på första.
Hej jag har kuggat 2 gånger på min uppkörning i Jakobsberg och har min 3:e om drygt en vecka, vill verkligen klara det eftersom jag har klarat teoriprovet 56 poäng som jag blev nöjd med.
På mina tidigare uppkörningar hade jag dålig avsökning och körde dåligt på motorvägen, samt att jag inte samspelade tillräckligt bra med dom övriga trafikanterna, dålig placering och oanpassad hastighet osv
Någon som har några bra tips för mig att klara det tredje försöket?
Hej jag har kuggat 2 gånger på min uppkörning i Jakobsberg och har min 3:e om drygt en vecka, vill verkligen klara det eftersom jag har klarat teoriprovet 56 poäng som jag blev nöjd med.
På mina tidigare uppkörningar hade jag dålig avsökning och körde dåligt på motorvägen, samt att jag inte samspelade tillräckligt bra med dom övriga trafikanterna, dålig placering och oanpassad hastighet osv
Någon som har några bra tips för mig att klara det tredje försöket?
Öva, öva , öva så klarar du det nog. Finns inga genvägar. Lycka till!
Senaste foruminläggen
Rubrik