Start > Körkortsforum > Kuggad, orkar man fortsätta?

Kuggad, orkar man fortsätta?

gäst 2017-03-10 04:39 ! Citera #
Gäst 2017-03-09
Grattis till all er som fixat uppkörningen. Jag har min 4 uppkörning idag och jag ger inte upp. För jag vill så gärna ha körkort.
Hur gick det?
Hon 2017-03-14 19:20 ! Citera #
Kuggad 2017-03-09
Ja, men det var ett helvette. Jag mår fortfarande dåligt på grund av att jag ältar mina missar. Men det är ju mitt problem, önskar dock att jag slapp det så jag kunde njuta fullt ut av körkortet.

Någon gång kommer jag väl släppa det, och om jag lät dum, kanske det. Men det kändes så i den stunden.
Jag mådde också dåligt efter att jag klarat körkortet. Jag klarade det på första försöket men jag ältade ändå mina missar. Jag får panik varje gång jag tänker tillbaka på uppkörningen och undrar hur fan jag klarade det. Jag är inte så stark psykiskt. Och allt före det var också jobbigt. Jag körde i becksvart mörker i rusningstrafik då alla skulle hem från jobbet. Folk tjatade alltid om att ”det är ju bra övning” men faktum är att det hade varit skönt att ha någon körlektion i dagsljus också.
Men den känslan släppte relativt fort, jag har knappt haft kortet i två månader.
Jag kan fortfarande få panik när jag tänker tillbaka men den värsta ”depressionen” efter är över iaf. Grattis!
Volvo FH 16 2017-03-14 20:24 ! Citera #
Köra fordon handlar om att åka från plats A till plats B utan att krocka med något annat fordon eller bli på körd själv. Tveka inte när tar ett beslut och lita på dig SJÄLV ingen annan kör och DU bestämmer allt i ditt fordon. I stan gående och cyklister titta först efter dom bilar ser du var dom är och vart dom skall. Kör sakta om det är rörigt eller stanna och vänta till det ser bättre ut. Har faktisk ståt och vänta ända upp till en timme.
kuggad 2017-03-28 10:45 ! Citera #
Alltså det är hemskt och jag kan relatera till alla svar, jag grät och hade huvudvärk hela dagen och kände att jag slösade allas tid och började tänka på pengar och körtider som inte finns. men det är endast folk som har haft körkortet i typ 10år som tar första uppkörningen (när de blivit av med körkortet pga ex. fortkörning). så ba bita sura äpplet och anamma !
Elliy 2021-09-10 16:47 ! Citera #
Hej! Alltså jag mår så jävla dåligt :cry:
Idag kuggade jag min tredje uppkörning!! Blir så sjukt nervös vilket leder till att jag kör sämre än någonsin! Kämpade med teorin som fan och klarade det på 4:de försöket. Problemet är att den går ut om 2 veckor och det finns inga nya tider för uppkörning innan den går ut. Har kollat andra städer också även om jag inte vill de och redan kört upp i en annan stad men blev kuggad. Vet inte vad jag ska göra. Jag mår så jävla dåligt och ångesten äter upp mig, bara gråter och gråter och är helt ärligt deprimerad av detta jävla körkortet.Vill bara ge upp men har kämpat som fan och lagt så mycket pengar på detta!! Vafan gör jag? Orkar inte gå igenom att bli kuggad igen.
Gäst 2021-09-10 20:44 ! Citera #
Elliy 2021-09-10
Hej! Alltså jag mår så jävla dåligt :cry:
Idag kuggade jag min tredje uppkörning!! Blir så sjukt nervös vilket leder till att jag kör sämre än någonsin! Kämpade med teorin som fan och klarade det på 4:de försöket. Problemet är att den går ut om 2 veckor och det finns inga nya tider för uppkörning innan den går ut. Har kollat andra städer också även om jag inte vill de och redan kört upp i en annan stad men blev kuggad. Vet inte vad jag ska göra. Jag mår så jävla dåligt och ångesten äter upp mig, bara gråter och gråter och är helt ärligt deprimerad av detta jävla körkortet.Vill bara ge upp men har kämpat som fan och lagt så mycket pengar på detta!! Vafan gör jag? Orkar inte gå igenom att bli kuggad igen.
Elliy, jag förstår att det känns jobbigt. Men du kommer att klara av det. Tänk på att om ett tag, när du tar körkortet, kommer du att titta tillbaka och vara stolt över dig själv, över att du har kämpat på och inte gett upp. Det är ok om det tar tid, ge dig själv tid och försätt köra. Det kommer att gå bra . Kram och lycka till !

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo