Start > Körkortsforum > Kuggad, orkar man fortsätta?

Kuggad, orkar man fortsätta?

Kuggad 2017-03-07 16:38 ! Citera #
Jag kuggade min uppkörning igår och har en ny imorgon. Jag känner mest att jag inte vill för jag orkar inte ta ett nej till. Glömde kolla döda vinkeln en gång så det vet jag ju nu, men ändå.

Jag har inte ett starkt psyke överhuvudtaget och jag vet inte om jag orkar en till gång. Har klarat teorin och är ju synd om den ska gå ut dock.

Har någon annan gett upp?
Lollo 2017-03-07 17:15 ! Citera #
Kuggade också idag. Jag var för långsam inför sväng från landsväg. Bromsade för tidigt och gled för mycket. Inte något min körskolelärare klagat på. Så det känns skit att man kuggar på något man inte visste var fel. Ska bli uppringd om när min nästa körning ska göras. Jag har gråtit mycket och vill inte mer. Betala mer pengar, ta fler lektioner och göra om provet igen. Det tar på krafterna att förbereda sig mentalt och allt inför första uppkörningen så man är rätt slutkörd.
Jag förstår att man inte orkar dagen direkt efter men jag anser att du bör ta dig an utmaningen. Det brukar trots allt vara svårt att hitta uppkörningstider. Om det dessutom bara var döda vinkeln du missade lär du komma ihåg det imorgon. Jag säger bara, kämpa vidare och ge inte upp hoppet!
Anna 2017-03-07 21:22 ! Citera #
Jag kuggade min första uppkörning, men fixade det en månad senare. Förstår känslan av att bli kuggad, jag blev helt knäckt och kände bara att nä jag ger upp och skiter i det, men den känslan gick över.
Gäst 2017-03-07 21:30 ! Citera #
Jag har min tredje uppkörning imorgon. Förstår känslan av att man vill ge upp. Men det är bara att kämpa vidare för man kommer att klara den till slut. Och tänk känslan sen när man får höra ”du är godkänd”. Så det är verkligen värt att kämpa vidare!
Kuggad 2017-03-07 21:37 ! Citera #
Kan vi inte ha det här inlägget till att peppa varandra? Vi är så jävla duktiga allihopa och enligt mig är uppkörning inte ett bra system. Jag tycker man borde få köra med en inspektör/körskollärare tills de anser att man är redo.

Vi kommer att klara det en vacker dag, och då är vi alla här och gratulerar. Tills dess så peppar vi varandra som fan, för vi är fortfarande så jävla grymma även fast vi kuggar.
Gigi. 2017-03-07 21:44 ! Citera #
Jag klarade min uppkörning igår efter 3 försöket. Vad jag har märkt är att jag har varit stressad de 2 första gångerna. Ni kan mer än ni tror. Alla har dåliga dagar så ger ej upp Ni kommer o klara det. Jg har teori kvar ock är jätte rädd för det. Jg var 2 poing ifrån godkänd sist????
Kuggad 2017-03-07 21:50 ! Citera #
Gigi, tänk såhär!

Teorin är ju endast du själv som avgör. Du behöver ju bara sitta där och kryssa svaren! Skulle du misslyckas så är det bara att sitta på samma stol en gång till. Det gör inget!

Det var grymt av dig att klara uppkörningen ju!
Gäst 2017-03-08 07:23 ! Citera #
Finns många som ger upp. Det enda ni kan göra är att bestämma om ni är förlorare och ger upp, eller om ni är beredda att kämpa för det ni vill ha. Ger du upp för att du kuggar så tyvärr, då är du inte stark psykiskt.
Gäst 2017-03-08 07:24 ! Citera #
Gäst 2017-03-08
Finns många som ger upp. Det enda ni kan göra är att bestämma om ni är förlorare och ger upp, eller om ni är beredda att kämpa för det ni vill ha. Ger du upp för att du kuggar så tyvärr, då är du inte stark psykiskt.
Förresten, om du inte fixar psykisk styrka kommer du ha stora problem i livet. Lika bra att ta tag i det nu.
Ångest 2017-03-08 10:29 ! Citera #
Gäst 2017-03-08
Förresten, om du inte fixar psykisk styrka kommer du ha stora problem i livet. Lika bra att ta tag i det nu.
”Ta tag i det” Hur menar du då?

Äter medicin samt går hos en psykolog. Psykisk ohälsa är inget som försvinner över en natt. Stress och ångest gör allting sjukt mycket värre.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest