Start > Körkortsforum > Tips till teoriprov för moped …

Tips till teoriprov för moped klass 1

Filip 2021-02-28 20:59 ! Citera #
Jag har pluggat och pluggat men fastnar inte i huvudet har teoriprovet snart
Gäst 2021-04-06 15:59 ! Citera #
Hjälpa
Gäst 2021-04-06 17:23 ! Citera #
Hej har kuggat 7 gånger nu på moppe provet vad ska jag göra? Snälla någon hjälp har fått 51,51,49,49,51,51,50
Nelly 2021-04-06 21:32 ! Citera #
Jag har mitt imorgon och sitter och pluggar just nu. Jag hoppas att det går bra och du kommer förmodligen klara det snart du kanske pluggar på fel sätt. Kolla mycket filmer på youtube kolla med vänner läs osv tror det kan hjälpa
Gäst 2021-04-06 21:36 ! Citera #
Nelly 2021-04-06
Jag har mitt imorgon och sitter och pluggar just nu. Jag hoppas att det går bra och du kommer förmodligen klara det snart du kanske pluggar på fel sätt. Kolla mycket filmer på youtube kolla med vänner läs osv tror det kan hjälpa
Jag har pluggat en del ändå och har gjort om två gånger imorgon är det den 3 gången. Har någon nåt tips för att klara det?
Anonym 2021-04-06 23:09 ! Citera #
Gäst 2021-04-06
Jag har pluggat en del ändå och har gjort om två gånger imorgon är det den 3 gången. Har någon nåt tips för att klara det?
Hej!

Ja, att klara teoriprovet kan vara utmanande för vissa medan det kan vara enkelt för andra.

Det viktigaste är att man förstår det teori man läser och TILLÄMPAR det i praktiken. Om du gör det, så kommer du med all sannolikhet att klara provet.

1. Det gäller att förstå det teori man läser och sedan tillämpar det i praktiken, t.ex genom att man förklarar varför man gör saker på ett visst sätt i trafiken. Då lär man sig fortare och man kommer dessutom ihåg det lång tid efteråt.

2. Gå på teori föreläsningar på din trafikskola. Läraren går igenom allt man ska kunna och tar upp olika scenario för att man ska kunna tillämpa det teori man lär sig.

3. Fråga din trafikskolelärare allt du inte förstår.

4. Ta lugnt på provtillfället och tänk logiskt. Allt handlar om att tänka logiskt i trafiken och detta gäller även på provet. T.ex högerregeln.
Du måste ge företräde till den som kommer på din högra sida, om trafikljus och trafikskyltar inte finns.
Gäst 2021-06-15 09:13 ! Citera #
josephine 2017-06-18
Jag har provet om 2 dagar och jag har lite svårt med studietekniken. Jag har gjort tester på internet och läst boken men ändå så känner jag mig lite osäker, vad kan jag göra? :? :scared: :x
Jag har samma problem fast jag har gjort provet en gång redan igår. Men läs på alla sidor igen och kom ihåg det du tror
är viktigt

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo