Start > Körkortsforum > Hur mycket bör man köra privat…

Hur mycket bör man köra privat ?

Nolltretretton 2010-04-04 18:02 ! Citera #
Hejsan!

För att spara så mycket pengar som möjligt så kan jag rekommendera att man kör hemma så mycket som möjligt innan man tar lektioner på körskolan. Då slipper man oftast ta lika många lektioner som man annars skulle behövt.

Man kan köra på körskolan någon gång ibland, kanske en gång i veckan och mängdträna hemma på det som dem på körskolan anser att man behöver öva mer på.
Viktor 2010-04-06 14:40 ! Citera #
Kör så ofta du kan, gärna med olika bilar om din familj har flera. På så sätt får du en mer ”allmän” körkunskap, så att du inte blir expert på att köra en enda bil. ;)
allleeex 2010-07-10 13:09 ! Citera #
Hej.

Jag tycker du ska köra hemma först tills du lärt dig grunderna och blivit van vid bilen. Med grunderna menar jag: start, stopp, komma iväg, hitta växlarna automatiskt och svänga :)
Att blanda sin körning med privat och trafikskola är enligt mig det bästa du kan göra. Du kör hemma först (så ofta du kan helst) och sen tar du ca. 1-2 lektioner på trafikskolan och får tips på vad du ska tänka på tills nästa gång och lite tips på hur din körning blir bättre, gör detta varje vecka eller varannan (beroende på ditt skol/arbetsschema). Fråga körskoleläraren vad ni ska göra nästa gång och öva sedan på det hemma tills nästa lektion. Då blir det lättare för både dig och andra trafikanter :)
Hoppas det går bra med allt annat sen :)
ayah 2010-07-25 23:32 ! Citera #
Följ ditt hjärta om du känner att du är ostabil och har mycket du undrar och inte kan hitta svar , anmäl direkt till en skola det kan ju vara bra fartän jag tycker att det är dyrt (ända anledninget till att jag inte gillar trafikskolor...)
Gäst 2010-07-31 21:03 ! Citera #
Ta första och ev. andra lektionen med körskolan, kör därefter privat några gånger. När du börjar få ett grepp om det hela tycker jag det kan vara värt att ta en lektion till med körskolan och sedan ta lite fler lektioner privat.
kerycah 2010-08-02 02:37 ! Citera #
Jag hade gärna velat övningsköra hemma (mest för att jag är perfektionist och hatar att inte behärska en teknik från början) men har aldrig fått chansen då mamma vägrar. Nu har jag fått nog och ska börja på körskola. Bävar inför första lektionerna, men känner att jag vill få dem överstökade.

Är det många av er som börjat direkt på körskola utan möjlighet att köra privat?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo