Start > Körkortsforum > Hur mycket bör man köra privat…

Hur mycket bör man köra privat ?

Berra 2009-11-26 15:23 ! Citera #
Hur mycket bör man köra privat innan man ger sig in i övningskörandet på trafikskolan? Eller ska man kombinera dessa två under samma period?
mattias 2009-11-28 13:29 ! Citera #
Jag tycker gott att man kan köra tills man känner sig van i bilen, när man själv inte kan komma på vad för fel man gör. Sen kan kan man börja köra med lärare. SÅ gjorde jag i varje fall. Det beror klart också mycket på vem man har att köra med. Det gäller nog att köra ganska mycket i början så man kommer in i det tycker jag.

/mattias
Erika 2010-02-16 18:31 ! Citera #
Hej!

Kul tråd. Jag tycker att man ska köra varje dag hemma (om man har tillgång till det), sedan köra en gång i veckan på trafikskolan. Där kan de ge dig tips på vad du ska träna på hemma. Smart och billigare! ;)

/ Erika
MStrandberg 2010-02-23 14:28 ! Citera #
Bra tips Erika, jag kör så och det känns som man kommer snabbare framåt i utbildningen och körningen på körskolan känns mer effektiv.
Oscar 2010-03-01 10:25 ! Citera #
Så fort du känner att du kan köra bilen ska du börja köra på körskola, sen ska du tänka på vad läraren säger till dig när du kör privat öva in speglar om läraren sagt att du kanske är lite dålig på att kolla i dom. Så gjorde jag. :D
meatchop 2010-03-12 16:03 ! Citera #
Beror också på hur körskoleläraren är som person. Vissa checkar av momenten väldigt fort ifall du redan kan det, medan andra mjölkar på pengar och tvingar dej köra en lektion per moment även fast du egentligen inte lär dig något på det.
lamox 2010-03-22 16:18 ! Citera #
Tills du känner dig redo
hugow 2010-03-24 21:09 ! Citera #
Har övningskört väldigt mycket och är rädd att jag har lärt in mig saker som jag kommer få underkänt på under uppkörningen så som att inte hålla båda händerna på ratten.
Gäst 2010-03-26 16:47 ! Citera #
Jag körde så mycket så att jag kunde köra bilen i normal trafik (upp till 70-vägar) och kunde därför ta ratten direkt från bilskolan. Då kan man fokusera på momenten istället för själva körningen av bilen och få in de rutiner vid ex. backning, motlut, sväng mm.
Gäst 2010-04-03 13:07 ! Citera #
Hej!

Jag tror att det är väldigt olika. Men det är jättebra om man kan köra privat parallellt med körlektioner på trafikskolan. Då kan man nöta allt man lärt sig på skolan hemma, det blir billigare. Sedan är det nog bra om man kört ganska mycket under en period innan man börjar på körskolan, så att man lärt sig grundläggande manövrering, växling och så vidare. Då kan man lättare ta in det man går igenom under körlektionerna och koncentrera sig på nya moment istället för att kämpa med det andra. Lycka till! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest