Start > Körkortsforum > Uppkörning trots kuggning på t…

Uppkörning trots kuggning på teorin?

Gäst 2009-11-24 12:09 ! Citera #
Får man köra upp även om man kuggat teorin? Har hört att man inte får köra upp förrens man har klarat av teorin. Vad är sant? :lol:
MLE 2009-11-24 22:34 ! Citera #
Tvärtom så måste du köra upp även om du kuggat teorin. Sen tror jag att du måste skriva om igen inom en månad efter uppkörningen, men är inte säker.
Gabriel145 2010-01-15 01:32 ! Citera #
Jo du får köra upp även om du har kuggat teorin.. faktum är att du måste ändå köra upp!
roger 2010-01-22 09:03 ! Citera #
SweetDreams
Får man köra upp även om man kuggat teorin? Har hört att man inte får köra upp förrens man har klarat av teorin. Vad är sant? :lol:


Förut var det sant, men nya reglerna om sammanhållt prov gör att du får köra upp även om du kuggar teorin. Tänk dock på att teorin alltid ska göras först, men det spelar alltså ingen roll om man klarar den eller inte.
annica 2010-01-31 17:32 ! Citera #
Ja, vill lägga till att du inte bara måste skriva upp på nytt inom en månad. Om jag har förstått det rätt så måste du klara uppskrivningen inom en månad, annars måste du göra om båda! Låter hemskt nu när jag tänker på det, är det verkligen så eller skrämde min körlärare upp mig??
Kripp 2010-03-24 16:36 ! Citera #
Ja, så är det, misslyckas man på det ena är det andra giltigt en viss tid om man gjort båda under en två veckors period, så då är det bara att satsa på ett andra försök så man slipper alla extra avgifter
Isabell 2010-04-02 18:23 ! Citera #
Du får köra upp trots att du har kuggat på teorin! Men båda proven måste ska inom TVÅ månader, annars blir det du har klarat ogiltigt och du måste göra om allt igen :/
Nolltretretton 2010-04-04 17:53 ! Citera #
Man får köra upp trots att man har kuggat på teoriprovet. Om du klarar uppkörningen har du 2 månader på dig att klara teoriprovet innan uppkörningen blir ogiltlig och du måste köra upp igen.
Gäst 2010-04-20 19:15 ! Citera #
Är det någon som har en slags källa på det? eller är ni 100% säkra, för jag har hört samma sak som TS .
angelicato 2010-04-20 21:36 ! Citera #
Man måste köra upp även fast man inte klarat teoriprovet. Sen måste man också klara båda delarna inom TVÅ månader, oberoende av vilken man misslyckats med.

Detta stod på denna hemsida som vi är på just nu:

”Teoriprovet görs alltid först. Skulle du inte klara det ska du ändå göra uppkörningen. Ett teoriprov eller en uppkörning är giltig i 2 månader, vilket innebär att du måste klara båda momenten inom den tiden.”

Hoppas det var till hjälp :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo