Start > Körkortsforum > Är det någon som pluggar till …

Är det någon som pluggar till C-körkort? Eller någon som har nyligen tagit c-kort?

Gäst2 2019-10-02 17:29 ! Citera #
Gäst 2019-10-02
Ja du måste göra c teori klart först innan du får göra uppkörning.
Det där är ju inte sant, det är precis likadant som det är när det gäller B-körkortet.
Missar man teorin, så får man ändå göra en uppkörning.
Gäst 2019-10-04 06:30 ! Citera #
Gäst2 2019-10-02
Det där är ju inte sant, det är precis likadant som det är när det gäller B-körkortet.
Missar man teorin, så får man ändå göra en uppkörning.
Hur kommer det sig då att trafikverket skriver så här på deras hemsida gällande uppkörning för lastbil ”För att boka och genomföra ett körprov måste du ha ett giltigt kunskapsprov.”. Är inte alls likadant som personbil.
fördelen med lastbil är att teorin är giltig i ett år och inte två månader som b teorin ligger på så är man klar med den behöver man inte stressa att göra uppkörningen..
Gäst 2019-10-04 13:21 ! Citera #
Gäst 2019-10-04
Hur kommer det sig då att trafikverket skriver så här på deras hemsida gällande uppkörning för lastbil ”För att boka och genomföra ett körprov måste du ha ett giltigt kunskapsprov.”. Är inte alls likadant som personbil.
fördelen med lastbil är att teorin är giltig i ett år och inte två månader som b teorin ligger på så är man klar med den behöver man inte stressa att göra uppkörningen..
Ja det låter väldigt konstigt eftersom jag går en lastbilsutbildning nu, och några i våran klass kuggade sina teoriprov, men dom fick ha en uppkörning iallafall, för att sedan (precis som för b-kortet) återkomma till Trafikverket och göra om teoriprovet.
Phip 2020-09-06 22:24 ! Citera #
Hejsan!

Jag gjorde C prov och blev underkänd för 30 kräv på godkänd är 40, 55 max

Kan någon rekommendera mig vilken sidan eller bok som jag kan plugga på ?
abbe 2021-05-02 02:09 ! Citera #
Hej om jag är klar c teori hurmånga månader måste klar eller hur många år alla provet
Gäst 2021-05-06 11:24 ! Citera #
1 år
Gäst 2021-05-26 12:59 ! Citera #
En tips, googla Tibro trafikskolan och läs deras lastbilsfrågor.
Abdirahman Abdi 2023-12-06 23:42 ! Citera #
Jag pluggar c körkort jag har svårt toreprovet jag behöver hjälp Tack
Gäst 2023-12-07 21:40 ! Citera #
Abdirahman Abdi 2023-12-06
Jag pluggar c körkort jag har svårt toreprovet jag behöver hjälp Tack
Vad behöver du hjälp med?
Momo 2024-04-18 23:35 ! Citera #
Är det någon som pluggar till C-körkort? Eller någon som har nyligen tagit c-kort?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest