Start > Körkortsforum > Är det någon som pluggar till …

Är det någon som pluggar till C-körkort? Eller någon som har nyligen tagit c-kort?

Gäst 2016-12-21 21:57 ! Citera #
Hej

Jag håller på att läsa C-körkort

Jag behöver lite hjälp ”info” av alla som kan vägen till c-kort teori eller de som har redan klarat teorin..

Har gjort provet två gånger och blev kuggade båda gångerna första fick jag 33 och andra gången 25 idag, jag har lite svårt att förstå språket jag tror det är den största bekymret. Jag pluggar vanligtvis på elevcentralen det går bra jag får godkänd där.

Nu vill jag få tips av den som har gjort vilka del jag ska plugga på mest, finns det någon annanstans att plugga på?

Har bokat ny teoritest den 28 december

Mvh
Gäst 2016-12-25 16:17 ! Citera #
Läsa boken. Elevcentralens frågor är mycket lättare än riktiga :o
Gäst 2016-12-26 13:32 ! Citera #
Går transportskola och har klarat teoriprovet för C. Vi gör dock inte våra prov hos tf men kan säkert hjälpa dig med något.
Gäst 2017-01-02 23:10 ! Citera #
Finns det någon websida som man kan träna på frågorna?
Yajirou 2017-01-03 06:50 ! Citera #
Har du gått till en trafikskola och fått tungboken? Då är det den du ska läsa bara på. Där står det i princip allt du behöver veta. Du kan även kolla in denna sida. www.lastbilsteori.se/ Det är i princip samma som i tungboken fast mycket mindre.
Gäst 2017-01-06 18:11 ! Citera #
Ja jag har fått kontokortsboken för lastbil men jag har svårigheter att förstå på svenska.
Trucker 2018-01-06 19:36 ! Citera #
Här kan man öva på frågor, och memorera in det som gäller enligt vägbelastningstabellen hos transportstyrelsen var det gäller axeltryck, boggitryck och trippelaxeltryck. Detta måste du kunna inför C-provet för att klara av vissa frågor som kan förekomma:

flexiquiz.com/SC/N/80c9d29e-4789-4d1c-9d41-6c1df3fcc117
Budda 2018-02-28 07:47 ! Citera #
Vilken stad bor du i för de finns bra hjälpmedel på vissa ställen
Gäst 2018-02-28 11:22 ! Citera #
Budda 2018-02-28